Competența investigațională în formarea gândirii științifice la disciplina științe ale naturii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
248 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 01:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:502 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (672)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Competența investigațională în formarea gândirii științifice la disciplina științe ale naturii. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 324-330. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Competența investigațională în formarea gândirii științifice la disciplina științe ale naturii

CZU: 37.016:502

Pag. 324-330

Iordache (Neagu) Marieta12
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2023


Rezumat

În acest articol sunt prezentate noi abordări ale gândirii științifice și rolul competenței investigaționale în formarea acesteia, precum și tranziția gândirii critice spre gândirea științifică pe timpul pandemiei. Este reliefată importanța dezvoltării competenței investigaționale la școlarul mic și formarea gândirii științifice pentru elev, adevăratul cercetător. Gradul de ancorare în realitate al unei societăți este direct proporțional cu numărul de membrii ai acesteia alfabetizați științific, una din cele trei mari componente ale alfabetizării funcționale.

This article presents new approaches to scientific thinking and the role of investigative competence in its formation, as well as the transition of critical thinking to scientific thinking during the pandemic. The importance of developing the investigative competence in the young student and the formation of scientific thinking for the student, the true researcher, is highlighted. The degree of anchoring in reality of a society is directly proportional to the number of its scientifically literate members, one of the three major components of functional literacy.

Cuvinte-cheie
gândirea științifică, gândirea critică, competenţă investigaţională, ştiinţe ale naturii, pandemie,

scientific thinking, critical thinking, investigative competence, natural sciences, pandemic