Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
345 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 09:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8.072 (9)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
BĂIAȘU, Alina Gabriela. Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 67-74. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc

Development of emotional and social skills in adolescents in risky situations

CZU: 159.922.8.072

Pag. 67-74

Băiașu Alina Gabriela
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Schimbările majore din cadrul societăţii româneşti şi ritmul trepidant de viaţă şi-au pus şi îşi pun amprenta asupra personalităţii în formare a adolescenţilor. Timpul tot mai puţin petrecut în familie, plecarea părinţilor în străinătate, efectele stresului la nivel biologic, emoţional, cognitiv şi comportamental, schimbările rapide şi uneori dramatice din sfera profesională, sunt doar câţiva factori care conduc la o realitate uzuală şi deja acceptată în şcolile româneşti: violenţa verbală şi fizică, consumul de tutun şi alcool, consumul şi traficul de droguri, comportament sexual deviant. Adesea, şcoala lasă la întâmplare educaţia socioemoţională a elevilor, supralicitând unilateral pregătirea şcolară. În ultimii ani, un număr considerabil de cercetări au arătat legătura dintre abilitățile socioemoționale și succesul, eficiența școlară. Învățarea și încurajarea manifestării unor astfel de abilități în școală ajută elevii să își mărească capacitatea de integrare la nivel cognitiv, la nivelul emoțiilor și comportamentelor, ceea ce contribuie la apariția unor relații și atitudini pozitive în școală și în viața de zi cu zi a elevilor.

The major changes within the Romanian society and the throbbing rhythm of life have made their mark on the personality of adolescents in formation. The less and less time spent in the family, the departure of parents abroad, the effects of stress at the biological, emotional, cognitive and behavioral level, the rapid and sometimes dramatic changes in the professional sphere, are just a few factors that lead to a common and already accepted reality in Romanian schools: verbal and physical violence, tobacco and alcohol consumption, drug use and trafficking, sexual behavior. Often, the school leaves the socio-emotional education of the students at random, unilaterally over-bidding the school preparation. In recent years, a considerable number of researches have shown the link between socioemotional skills and school success, effectiveness. Learning and encouraging the manifestation of such skills in school helps students to increase their ability to integrate at the cognitive level, at the level of emotions and behaviors, which contributes to the emergence of positive relationships and attitudes in school and in the daily life of students.

Cuvinte-cheie
adolescenţi, program de consiliere, abilități emoționale și sociale, comportamente de risc,

adolescenți, program de consiliere, abilități emoționale și sociale, comportamente de risc.