Articolul precedent |
Articolul urmator |
345 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 09:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8.072 (9) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 BĂIAȘU, Alina Gabriela. Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 67-74. ISBN 978-9975-46-681-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 3, 2022 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8.072 | ||||||
Pag. 67-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările majore din cadrul societăţii româneşti şi ritmul trepidant de viaţă şi-au pus şi îşi pun amprenta asupra personalităţii în formare a adolescenţilor. Timpul tot mai puţin petrecut în familie, plecarea părinţilor în străinătate, efectele stresului la nivel biologic, emoţional, cognitiv şi comportamental, schimbările rapide şi uneori dramatice din sfera profesională, sunt doar câţiva factori care conduc la o realitate uzuală şi deja acceptată în şcolile româneşti: violenţa verbală şi fizică, consumul de tutun şi alcool, consumul şi traficul de droguri, comportament sexual deviant. Adesea, şcoala lasă la întâmplare educaţia socioemoţională a elevilor, supralicitând unilateral pregătirea şcolară. În ultimii ani, un număr considerabil de cercetări au arătat legătura dintre abilitățile socioemoționale și succesul, eficiența școlară. Învățarea și încurajarea manifestării unor astfel de abilități în școală ajută elevii să își mărească capacitatea de integrare la nivel cognitiv, la nivelul emoțiilor și comportamentelor, ceea ce contribuie la apariția unor relații și atitudini pozitive în școală și în viața de zi cu zi a elevilor. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenţi, program de consiliere, abilități emoționale și sociale, comportamente de risc, adolescenți, program de consiliere, abilități emoționale și sociale, comportamente de risc. |
||||||
|