Teaching grammar through literature
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
237 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-31 09:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'36'243=82.09 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Lingvistică. Limbi (5040)
SM ISO690:2012
COLODEEVA, Liliana. Teaching grammar through literature. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2021, nr. 1(13), pp. 118-125. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(13) / 2021 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Teaching grammar through literature

Predarea gramaticii prin intermediul literaturii

CZU: 37.02:81'36'243=82.09

Pag. 118-125

Colodeeva Liliana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

Teaching grammar is a fundamental aspect of language acquisition, along with teaching vocabulary, pronunciation and discourse. The main disadvantage of teaching grammar is that when it is being taught out of context it becomes boring and unstimulating for students. The present paper aims at finding ways to blend teaching grammar and literature together, in order to present the grammar rules and forms in a more natural way, thus, they are easier perceived and understood by the students. This is a study that provides a different insight into the process of teaching grammar by integrating grammatical forms into context. The importance and originality of this study are that it offers specific strategies and activities of teaching grammar through literature, taking into account students’ proficiency and the literary genre taught.

Predarea gramaticii, la fel ca și predarea vocabularului, pronunției și discursului, este un aspect fundamental în dobândirea unei limbi. Principalul dezavantaj al predării gramaticii este că atunci când este predată în afara contextului, procesul devine unul plictisitor și nemotivant pentru elevi și studenți. Lucrarea de față își propune să găsească modalități de îmbinare a predării gramaticii și a literaturii, pentru a prezenta regulile și formele gramaticale într-un mod mai natural, astfel încât acestea să fie mai ușor percepute și înțelese de către elevi/studenți. Acesta este un studiu care oferă o perspectivă diferită asupra procesului de predare a gramaticii prin integrarea formelor gramaticale în context. Importanța și originalitatea acestui studiu constă în faptul că oferă strategii și activități specifice de predare a gramaticii prin literatură, ținând cont de competența elevilor și de genul literar predat.

Cuvinte-cheie
teaching, grammar, literature, prose, poetry, drama, language skills,

predare, gramatică, literatură, proză, poezie, teatru, abilități lingvistice