Parteneriatul școală – comunitate în educarea elevilor pentru soluționarea conflictelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
189 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 13:50
SM ISO690:2012
CHIOSA, Cristina. Parteneriatul școală – comunitate în educarea elevilor pentru soluționarea conflictelor. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 54-64. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 1, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Parteneriatul școală – comunitate în educarea elevilor pentru soluționarea conflictelor


Pag. 54-64

Chiosa Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2023


Rezumat

Școala reprezintă un pilon al comunității, una dintre instituțiile de bază pentru existența și dezvoltarea unei comunități. Școala creează în jurul său o nouă comunitate, care cuprinde, în primul rând, beneficiarii direcți ai acesteia: profesorii, elevii, părinții, apoi alte instituții comunitare de ordin guvernamental sau nonguvernamental, public sau privat. În ambele situații, parteneriatul este un mecanism care facilitează relaționarea dintre școală, instituțiile și membrii comunității. Succesul parteneriatului școală – comunitate este bazat pe legătura permanentă, constantă, dintre agenții comunitari, dintre specific și global, dintre împlinirea individuală și exigențele de ordin social. În acest context, o bună colaborare între școală și comunitate este posibilă numai atunci când comunitatea înțelege bine menirea școlii: aceea de a fi „principal izvor de cultură și factor de civilizație”, iar școala vede în comunitate un aliat, un colaborator sincer, permanent și direct interesat în întregul proces educațional.

School is a pillar of the community, one of the basic institutions for the existence and development of a community. School creates a new community around it, comprising primarily it is direct beneficiaries: teachers, students, parents and the other community institutions by order of the government or nongovernmental, public or private. In both cases, the partnership is a mechanism that facilitates networking between schools, institutions and community members. The success of school-community partnership is based on the permalink constant berween agencies, between specific and global, between individual fulfillment and social demands. In this context, good collaboration between school and community is possible only when the community understands the mission of the school: To be „the main source of culture and factor of civilization”, and the school sees the community an ally, collaborator frank, on going and directly interested in the whole educational process.

Cuvinte-cheie
parteneriat, şcoală, comunitate, familie, elevi, educaţie,

partnership, school, community, family, students, education