Articolul precedent |
Articolul urmator |
189 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-13 13:50 |
SM ISO690:2012 CHIOSA, Cristina. Parteneriatul școală – comunitate în educarea elevilor pentru soluționarea conflictelor. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 54-64. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.16, Partea 1, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 54-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Școala reprezintă un pilon al comunității, una dintre instituțiile de bază pentru existența și dezvoltarea unei comunități. Școala creează în jurul său o nouă comunitate, care cuprinde, în primul rând, beneficiarii direcți ai acesteia: profesorii, elevii, părinții, apoi alte instituții comunitare de ordin guvernamental sau nonguvernamental, public sau privat. În ambele situații, parteneriatul este un mecanism care facilitează relaționarea dintre școală, instituțiile și membrii comunității. Succesul parteneriatului școală – comunitate este bazat pe legătura permanentă, constantă, dintre agenții comunitari, dintre specific și global, dintre împlinirea individuală și exigențele de ordin social. În acest context, o bună colaborare între școală și comunitate este posibilă numai atunci când comunitatea înțelege bine menirea școlii: aceea de a fi „principal izvor de cultură și factor de civilizație”, iar școala vede în comunitate un aliat, un colaborator sincer, permanent și direct interesat în întregul proces educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie parteneriat, şcoală, comunitate, familie, elevi, educaţie, partnership, school, community, family, students, education |
||||||
|