Analiza legislaţiei naţionale şi internaţionale privind autorităţile, instituţiile şi organismele cu atribuţii în protejarea patrimoniului cultural construit
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
176 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-18 22:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
351.853:008 (1)
Activități specifice administrației publice (1075)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
URSU, Viorica, VLAH, Maxim. Analiza legislaţiei naţionale şi internaţionale privind autorităţile, instituţiile şi organismele cu atribuţii în protejarea patrimoniului cultural construit. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 5, 22 februarie 2022, Chişinău. Iași – Chișinău: 2022, Ediția 5, pp. 121-122. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 5, 2022
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine"
5, Chişinău, Moldova, 22 februarie 2022

Analiza legislaţiei naţionale şi internaţionale privind autorităţile, instituţiile şi organismele cu atribuţii în protejarea patrimoniului cultural construit

CZU: 351.853:008

Pag. 121-122

Ursu Viorica, Vlah Maxim
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

Patrimoniul cultural construit presupune a fi cea mai importantă veri-gă a trecutului unui stat, iar dinamica schimbărilor de diferită natură într-o societate, impune statul să instituie anumite organe cu funcții speciale în domeniul conservării, valorificării și protecției obiectelor culturale construi-te. Autoritățile, instituțiile și organismele cu atribuții în protejarea patrimo-niului cultural construit constituie o cercetare foarte vastă, care este cerceta-tă atât din punctul de vedere a doctrinei atât naţionale, cât şi celei străine (mai puţin credem), cât şi din punct de vedere a legislaţiei în domeniu (pre-ponderent doar de legislaţie). În acest context legiuitorul, vine în ajutor cuun șir de acte normative în care sunt prevăzute normele juridice ce contribu-ie la ocrotirea, valorificarea și salvgardarea obiectelor de cultură construite. De fapt, practica Republicii Moldova în formarea strategiilor publice menite să rezolve întreaga problematică a patrimoniului cultural construit a suferit numeroase modificări şi impedimente de implementare. Iar patrimo-niul cultural construit, la etapa actuală se află într-o situaţie nu din cele mai favorabile, iar obligaţiunea autorităţilor de specialitate este de a veni în aju-tor bunurilor imobile culturale spre a le ocroti şi salva, deoarece şi prin in-termediului patrimoniul cultural construit al statului sunt transmise adevăra-tele valori istorice şi culturale ale trecutului neamului nostru. Anume aceste aspecte au şi stat la baza cercetării comunicării de față.