Articolul precedent |
Articolul urmator |
281 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 13:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`25:378 (2) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575) |
SM ISO690:2012 SITNIC, Ina. An Approach to Consecutive Interpreting Strategies in the Academic Landscape. In: Traducerea – act creativ: între știință și artă : in honorem Ludmila ZBANȚ, profesor universitar, doctor habilitat cu ocazia aniversării a 65-a de la naștere, Ed. 1, 14 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, pp. 352-356. ISBN 978-9975-159-37-1. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6523905 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traducerea – act creativ: între știință și artă 2022 | ||||||
Colocviul "Traducerea – act creativ: între știință și artă" 1, Chişinău, Moldova, 14 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6523905 | ||||||
CZU: 81`25:378 | ||||||
Pag. 352-356 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article aims at offering an outlook to strategic skills used as part of consecutive interpreting competence by second year undergraduates enrolled in the Translation and Interpreting study programme at the Department of Translation, Interpretation and Applied Linguistics. A sample of 20 students who performed the consecutive interpreting of 7 speeches yielded the information that in order to overcome specific difficulties in consecutive interpreting and to improve the quality of the target-speech students resort to strategies like literal translation, repair strategies or self-correction, repetition, speech expansion, stalling, generalisation, substitution, morphosyntactic transformation (conversion), explaining, condensation and approximation. |
||||||
Cuvinte-cheie consecutive interpreting, interpreting strategy, strategic skill, interpreting competence, speech, interpretare consecutivă, strategie de interpretare, competenţă strategică, competență de interpretare, discurs |
||||||
|