Evaluation of Youtube content regarding Varenicline and smoking cessation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
69 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-27 23:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
613.846:001.9 (1)
Sănătatea şi igiena sistemului nervos. Sănătate şi etică (102)
Diseminarea cunoștințelor (10)
SM ISO690:2012
ŞAHIN, Musa; KAYA, Erhan. Evaluation of Youtube content regarding Varenicline and smoking cessation. In: One Health and Risk Management. 2023, nr. 4(1), pp. 37-44. ISSN 2587-3458.
10.38045/ohrm.2023.1.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
One Health and Risk Management
Numărul 4(1) / 2023 / ISSN 2587-3458 /ISSNe 2587-3466

Evaluation of Youtube content regarding Varenicline and smoking cessation

Evaluarea conținutului de pe youtube cu privire la Vareniclină și renunțarea la fumat

DOI: https://doi.org/10.38045/ohrm.2023.1.04
CZU: 613.846:001.9

Pag. 37-44

Şahin Musa1, Kaya Erhan2
 
1 Ministry of Health, Turkey,
2 Kahramanmaraş Sütçü İmam University
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2023


Rezumat

Introduction. The use of varenicline, an effective way to quit smoking, has become a subject of discussion in the mainstream media, social media, and the internet due to the growing number of people trying to quit smoking. YouTube videos serve a significant purpose in the drive towards smoking cessation with the aid of the drug mentioned above. This study aimed to evaluate the content of videos related to varenicline on YouTube. Material and methods. Six different research terms were created for a search on YouTube. Two reviewers evaluated the videos for quality, reliability, and usefulness. After detecting useful and misleading videos, the factors affecting them as video parameters in these groups were compared. Results. Of the videos evaluated, 78% were classified as useful, while the remaining 22% were misleading. Video length, number of likes and the likes ratio showed no significant difference between these two groups (p=0.264; p=0.075; p=0.798). The DISCERN (DS) and Global Quality Scale (GQS) scores of misleading videos were significantly lower (p=0.001). The DS and GQS scores of the useful videos were 2.58±1.11 and 2.67±1.05, respectively. Conclusions. Misleading videos had a higher number of views and comments compared to useful videos. It was observed that independent YouTube users and media sources are producing more misleading videos. It is very concerning that cigarette quitters do not develop awareness in decision making about the misleading information from media and independent users. In contrast, health pages, physicians, and patient experiences can guide those trying to stop smoking.

Introducere. Utilizarea vareniclinei, ca modalitate eficientă de a renunța la fumat, a devenit un subiect de discuție, care suscită un viu interes, în mass-media mainstream, pe rețelele de socializare și internet, datorită numărului tot mai mare de persoane care încearcă să renunțe la fumat. O serie de videoclipurile de pe YouTube își propun ca scop popularizarea medicamentului respectiv drept un remediu eficient în tent ativa de renunțare la fumat . Acest studiu și-a propus să evalueze conținutul videoclipurilor de pe YouTube care descriu acțiunea vareniclinei. Material si metode. Au fost creați șase termeni diferiți de cercetare pentru căutarea pe YouTube. Doi recenzenți au evaluat videoclipurile sub aspectul calității, fiabilității și utilității. După delimitarea videoclipurilor utile de cele cu un conținut înșelător, au fost comparați factorii care le afectează, precum parametrii video. Rezultate. Dintre videoclipurile evaluate, 78% au fost clasificate ca utile, în timp ce restul (22%) au fost înșelătoare. Durata videoclipului, numărul de aprecieri și raportul de aprecieri nu au arătat nicio diferență semnificativă între aceste două grupuri (p=0,264; p=0,075; p=0,798). Scorurile DISCERN și GLOBAL QUALITY ale videoclipurilor cu un conținut înșelător au fost semnificativ mai mici (p=0,001). Scorurile celor utile au fost 2,58±1,11 și, respectiv, 2,67±1,05. Concluzii. Am constatat că videoclipurile cu un conținut înșelător au avut un număr mai mare de vizionări și comentarii în comparație cu videoclipurile utile. S-a determinat că utilizatorii independenți ai YouTube și ai surselor media produc comparativ mai multe videoclipuri care induc în eroare. Este alarmant faptul că cei care decid să renunțe la țigări nu dau dovadă de spirit critic și vigilență în selectarea informațiilor care apar în mass -media sau sunt difuzate de utilizatorii independenți, ignorând, în mare parte,, paginile de sănătate, medicii și experiențele pacienților care îi pot ghida, în mod eficient,să se debaraseze de viciul fumatului.

Cuvinte-cheie
cessation, content, education, misinformation, decisionmaking,

renunțare, conținut, educaţie, dezinformare, luarea deciziilor