Eficienţa didactică ca realitate complexă în contextul competențelor sociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
297 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 23:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Eficienţa didactică ca realitate complexă în contextul competențelor sociale. In: Vector European, 2022, nr. 2, pp. 104-107. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Eficienţa didactică ca realitate complexă în contextul competențelor sociale

Teaching efficiency as a complex reality in the context of social competences

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.20
CZU: 37.091

Pag. 104-107

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul reliefează aspecte ce țin de eficienţa didactică ca realitate complexă în contextul competențelor sociale. Permanent există în interesul pentru descrierea cât mai detaliată a modelului de profesor eficient vine din nevoia de a acţiona pe acele componente care sunt susceptibile de formare, pornind de la premisa că, la fel ca în alte domenii, profesionalizarea este posibilă şi în domeniul educaţiei. Profesionalizarea activităţii didactice nu trebuie să însemne doar asimilarea sistematică a unor competenţe fixate prin nişte standarde ci şi capacitatea de a utiliza euristic şi creativ competenţele sociale formate, în contexte educaţionale concrete şi relativ imprevizibile.

The article highlights aspects related to didactic efficiency as a complex reality in the context of social skills. Permanently there is interest in the most detailed description of the effective teacher model comes from the need to act on those components that are susceptible to training, starting from the premise that, just like in other fields, professionalization is also possible in the field of education. They. The professionalization of the didactic activity must not only mean the systematic assimilation of some competences fixed by some standards, but also the ability to use heuristically and creatively the social competences formed, in concrete and relatively unpredictable educational contexts.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, competențe, eficiență didactică, competenţe sociale, modelul profesional,

teaching staff, skills, teaching efficiency, social skills, professional model