Abordări ale educaţiei incluzive în contextul protecţiei copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 17:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376+342.7-053.2 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (909)
SM ISO690:2012
LUNGU, Natalia, MICLEUŞANU, Zinaida. Abordări ale educaţiei incluzive în contextul protecţiei copilului. In: Mecanisme naționale și internaționale de protecție a drepturilor omului în contextul valorilor europene, Ed. 1, 27 ianuarie 2022, Chisinau. Chişinău: Adrilang, 2022, pp. 199-202. ISBN 978-9975-3423-8-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mecanisme naționale și internaționale de protecție a drepturilor omului în contextul valorilor europene 2022
Conferința "Mecanisme naționale și internaționale de protecție a drepturilor omului în contextul valorilor europene"
1, Chisinau, Moldova, 27 ianuarie 2022

Abordări ale educaţiei incluzive în contextul protecţiei copilului

CZU: 376+342.7-053.2

Pag. 199-202

Lungu Natalia, Micleuşanu Zinaida
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

The article highlights inclusive education as an expression of children's rights in the context of transformations taking place in education. In this context, inclusive education occupies an important place in the social policies aimed at supporting students with SEN. Creating opportunities for people with disabilities to participate in mainstream education structures is important not only for them, but also for people without disabilities who will perceive disability as an element of human diversity. Most education systems provide access for people with disabilities to regular courses and, where appropriate, to specialized education facilities.

Articolul reliefează educația incluzivă ca expresie a drepturilor copilului în contextul transformărilor care au loc în învățământ. În acest context, educația incluzivă ocupe un loc important în cadrul politicilor sociale orientate în susținerea elevilor cu CES. Crearea şanselor pentru ca persoanele cu dizabilităţi să participe la structurile învăţământului obişnuit este importantă nu numai pentru ele, ci şi pentru persoanele fără handicap care vor percepe handicapul ca pe un element al diversităţii umane. Cea mai mare parte a sistemelor de educaţie prevăd accesul persoanelor cu dizabilităţi la cursurile obişnuite şi, dacă este cazul, la structuri specializate de învăţământ.

Cuvinte-cheie
inclusive education, children's rights, students with SEN, integrated education, social policy documents,

educație incluzivă, drepturile copilului, elevi cu CES, învăţământ integrat, documente de politică socială.