Spectrul competenţelor profesionale solicitate de integrarea socială a copiilor cu abandon şcolari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1928 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 14:09
SM ISO690:2012
UNCU, Veronica. Spectrul competenţelor profesionale solicitate de integrarea socială a copiilor cu abandon şcolari. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2010, nr. 1, pp. 68-76. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1 / 2010 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Spectrul competenţelor profesionale solicitate de integrarea socială a copiilor cu abandon şcolari

Pag. 68-76

Uncu Veronica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2013


Rezumat

This article reflects the problem of training the future teachers in terms of psycho-pedagogical problems they face in the field. This aspect is translated into all the skills that each teacher must have formed at an optimal level. The article includes results of research conducted by students of the Faculty of Education, the State University of Tiraspol (based in Chisinau). The spectrum of skills that are necessary in solving the high level problems related to the leaming process and the school, like an early school leaving.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţe profesionale, integrare şcolară, integrare socială,

abandon şcolar.