Statutul epistemologic al pedagogiei validat la nivel de obiect de studiu specific – normativitate specifică – metodologie de cercetare specifică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
252 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-18 12:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.8/)1:37.01+165 (1)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1388)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
SM ISO690:2012
SOVA, Simona-Andreea. Statutul epistemologic al pedagogiei validat la nivel de obiect de studiu specific – normativitate specifică – metodologie de cercetare specifică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 177-185. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.177-185
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Statutul epistemologic al pedagogiei validat la nivel de obiect de studiu specific – normativitate specifică – metodologie de cercetare specifică

The epistemological status of pedagogy validated as specific object of study – specific normativity – specific research methodology

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.177-185
CZU: 001.8/)1:37.01+165

Pag. 177-185

Sova Simona-Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Ștefan Bârsănescu își propune să identifice și să analizeze „unitatea pedagogiei contemporane ca știință”, probată în măsura îndeplinirii unor condiții de ordin epistemologic care confirmă faptul că această știință socială și umanistă are un obiect de studiu specific, o normativitate specifică, o metodologie de cercetare specifică. Analiza întreprinsă este realizată de autor în condiții de cercetare pedagogică fundamentală, istorică și teoretică, realizată de autor pe parcursul întregii sale opere pedagogice și în mod special, în lucrarea amplă de epistemologie pedagogică intitulată „Unitatea pedagogiei contemporane ca știință” (1936, 1976).

Ștefan Bârsănescu aims to identify and analyse ”the unity of contemporary pedagogy as science”, tested by the means of fulfilling to some epistemological conditions, that confirm the fact that this social and humanist science has a specific study object, a specific normativity, a specific research methodology. The author makes the analysis in conditions of fundamental pedagogical research, both historical and theoretical, all the way through his entire pedagogical work, and, especially, in his extensive work, ”The Unity of Contemporary Pedagogy as Science” (1936, 1976)

Cuvinte-cheie
unitate, cercetare pedagogică, normativitate, ştiinţă, epistemologie,

unity, pedagogical research, normativity, science, epistemology