Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
222 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-02 07:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7:159.947 (1) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 NIŢA, Lilia. Dezvoltarea inițiativei și independenței la preadolescenți. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 169-176. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.169-176 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.169-176 | ||||||
CZU: 159.922.7:159.947 | ||||||
Pag. 169-176 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă două dimensiuni importante ale voinței: inițiativa și independența la preadolescenţi. Pentru a studia inițiativa și independența am administrat Tehnica de studiere a calităţilor volitive ale personalităţii (de Н. Стамбулова). Ca rezultate evidențiem că peste jumătate din preadolescenți (76,57% și 60,67%) prezintă nivel mediu de dezvoltare a inițiativei și independenței sub expresia factorilor expresivitate și generalizare. Totodată, atestăm că preadolescenții și preadolescentele nu diferă în ceea ce privește manifestarea iniţiativei şi independenţei. De asemenea, pe parcursul vârstei preadolescente consemnăm schimbări în modul de manifestare a iniţiativei şi independenţei. |
||||||
Cuvinte-cheie voinţă, iniţiativă, independenţă, vârsta preadolescentă, will, initiative, independence, preadolescent age |
||||||
|