Dezvoltarea inițiativei și independenței la preadolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
222 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-02 07:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:159.947 (1)
Psihologie (3383)
SM ISO690:2012
NIŢA, Lilia. Dezvoltarea inițiativei și independenței la preadolescenți. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 169-176. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.169-176
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea inițiativei și independenței la preadolescenți

The development of initiative and independence at preadolescents

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.169-176
CZU: 159.922.7:159.947

Pag. 169-176

Niţa Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul prezintă două dimensiuni importante ale voinței: inițiativa și independența la preadolescenţi. Pentru a studia inițiativa și independența am administrat Tehnica de studiere a calităţilor volitive ale personalităţii (de Н. Стамбулова). Ca rezultate evidențiem că peste jumătate din preadolescenți (76,57% și 60,67%) prezintă nivel mediu de dezvoltare a inițiativei și independenței sub expresia factorilor expresivitate și generalizare. Totodată, atestăm că preadolescenții și preadolescentele nu diferă în ceea ce privește manifestarea iniţiativei şi independenţei. De asemenea, pe parcursul vârstei preadolescente consemnăm schimbări în modul de manifestare a iniţiativei şi independenţei.

Article presents two important components of will: initiative and independence at preadolescents. In order to study initiative and independence we applied Technique for the study of volitional qualities of personality (by Н. Стамбулова). As results we established that the most of preadolescents (76,57%, 60,67%) have a medium level of initiative and independence under the expression of the expressivity and generalization factors. Also we underline that boys and girls does not differ in ways of initiative and independence manifestation. At the same time during the preadolescence we observe change in initiative and independence.

Cuvinte-cheie
voinţă, iniţiativă, independenţă, vârsta preadolescentă,

will, initiative, independence, preadolescent age