Un model al competenței manageriale în pedagogie. Competența managerială de bază – învățarea organizațională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
294 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 15:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.21:371.136+371.212 (1)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
BUNDĂ, Carmen. Un model al competenței manageriale în pedagogie. Competența managerială de bază – învățarea organizațională. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 142-151. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.142-151
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Un model al competenței manageriale în pedagogie. Competența managerială de bază – învățarea organizațională

A model of managerial competence in pedagogy. Basic managerial competence – organizational learning

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.142-151
CZU: 371.21:371.136+371.212

Pag. 142-151

Bundă Carmen
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Competențele pedagogice sunt orientate, astfel, pe baza obiectivelor generale și specifice ale programelor școlare în funcție de care ele au capacitatea de a mobiliza cunoștințele de bază, declarative, procedurale și condiționale (valorice și atitudinale), care susțin eficiența instruirii, a predării-învățării și a evaluării continue, formativă și formatoare pe tot parcursul activităților organizate în cadrul procesului de învățământ. Competențe manageriale-cheie sunt: 1. Clasificarea și valorificarea aspirațiilor individuale și colective ale clasei de elevi; 2. Recunoașterea și gestionarea complexității problemelor prin „disciplina gândirii sistemice”; 3. Formarea și dezvoltarea gândirii reflexive prin conversații și dezbaterii constructive, inovative.

Pedagogical competences are oriented, thus, based on the general and specific objectives of school programs according to which they have the ability to mobilize basic, declarative, procedural and conditional knowledge (value and attitudinal), which support the effectiveness of training, teachinglearning and continuous, formative and formative assessment throughout the activities organized within the educational process. Key managerial skills are: 1. Classification and capitalization of individual and collective aspirations of the class of students; 2. Recognizing and managing the complexity of problems through the "discipline of systems thinking"; 3. Formation and development of reflective thinking through constructive, innovative conversations and debates.

Cuvinte-cheie
competenţă pedagogică, competențele-cheie, educaţie, elev, profesor,

pedagogical competence, key competences, education, student, teacher