Aspecte metodologice privind prelucrarea datelor experimentale pedagogice aplicând criteriile φ*- Fisher și U-Mann-Whitney
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
278 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:37.013.75+519.17 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3923)
Analiză combinatorică. Teoria grafurilor (115)
SM ISO690:2012
BOSTAN, Marina. Aspecte metodologice privind prelucrarea datelor experimentale pedagogice aplicând criteriile φ*- Fisher și U-Mann-Whitney. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 108-118. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.108-118
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte metodologice privind prelucrarea datelor experimentale pedagogice aplicând criteriile φ*- Fisher și U-Mann-Whitney

Methodological aspects regarding the processing of pedagogical experimental data applying the φ*-Fisher and U-Mann-Whitney criteria

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.108-118
CZU: 378:37.013.75+519.17

Pag. 108-118

Bostan Marina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

În articolul respectiv sunt prezentate rezultatele experimentului pedagogic privind studierea „Teoriei Grafurilor” in sistemul universitar din perspectiva implementării noilor tehnologii informaționale. Prelucrarea datelor statistice s-a realizat aplicând criteriile neparametrice φ* - transformare unghiulară Fisher și U-Mann-Whitney. Sunt punctate concluziile centrale care țin de experimentul realizat.

In that article, the results of the pedagogical experiment regarding the study of "Graph Theory" in the university system from the perspective of the implementation of new information technologies are presented. Statistical data processing was carried out by applying the non-parametric criteria φ* - Fisher's angular transformation and U-Mann-Whitney. The central conclusions related to the conducted experiment are highlighted.

Cuvinte-cheie
experiment pedagogic, criterii neparametrice, criteriul φ* - transformarea unghiulară a lui Fisher, criteriul Mann-Whitney, fiabilitatea statistică, nivelul de semnificație,

pedagogical experiment, non-parametric criteria, φ* criterion - Fisher's angular transformation, Mann-Whitney criterion, statistical reliability, significance level