Aspecte metodologice privind explicitarea programării predicțiilor în cadrul disciplinei inteligența artificială
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
282 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-20 19:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016[004+004.42]:373.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Programe. Software (296)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
BRAICOV, Andrei. Aspecte metodologice privind explicitarea programării predicțiilor în cadrul disciplinei inteligența artificială. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 32-41. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.32-41
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte metodologice privind explicitarea programării predicțiilor în cadrul disciplinei inteligența artificială

Methodological aspects regarding the explanation of the predictions programming within the discipline of artificial intelligence

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.32-41
CZU: 37.016[004+004.42]:373.5

Pag. 32-41

Braicov Andrei
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Studierea regresiei liniare în liceu deschide oportunități pentru examinarea unui șir de probleme practice și poate constitui un obiect de studiu în cadrul disciplinei opționale Inteligența artificială, dar și în cadrul modulelor Calcul numeric, Aplicații ale derivatei. În articol sunt prezentate considerații metodologice pentru explicitarea programării predicțiilor cu ajutorul regresiei liniare prin identificarea argumentată a funcției de regresie, elaborarea algoritmului de implementare sau prin valorificarea instrumentarului unei foi de calcul.

The study of linear regression in high school opens up opportunities for examining a range of practical problems and can form an object of study within the optional discipline Artificial Intelligence, but also within the modules Numerical Calculus, Applications of the Derivative. The article presents methodological considerations for explaining the programming of predictions with the help of linear regression through the reasoned identification of the regression function, the elaboration of the implementation algorithm or by capitalizing on the tools of a spreadsheet.

Cuvinte-cheie
inteligenţă artificială, programare, predicții, liceu,

Artificial Intelligence, programming, predictions, high school