Klepsydra de Vlad Burlea și noile tehnici interpretative pentru acordeon în creațiile compozitorilor autohtoni
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
444 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-15 13:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7:786.8:78.071.1 (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (279)
SM ISO690:2012
MÎRZAC, Sergiu. Klepsydra de Vlad Burlea și noile tehnici interpretative pentru acordeon în creațiile compozitorilor autohtoni. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2022, p. 8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2022
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Klepsydra de Vlad Burlea și noile tehnici interpretative pentru acordeon în creațiile compozitorilor autohtoni

Klepsydra by Vlad Burlea and new interpretative techniques for accordion in the creations of autochtonous composers

CZU: 785.7:786.8:78.071.1

Pag. 8-8

Mîrzac Sergiu
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul este dedicat uneia din creațiile recent semnate de Vlad Burlea, important reprezentant al componisticii contemporane din Republica Moldova, care s-a afirmat printr-un șir de creații vocal-simfonice, orchestrale, corale, instrumentale de cameră, muzică electro-acustică, muzică de teatru şi film, înalt apreciate la nivel național și internațional. În Klepsydra, compusă pentru acordeon, violoncel și pian, autorul, în premieră, apelează la o astfel de componență, utilizând armonios tehnicile inovative specifice muzicii contemporane. Premiera acestei creații a avut loc la Konzerthaus Detmold, Germania, la 6 ianuarie 2022, în interpretarea lui Pavel Efremov, tânăr acordeonist originar din Republica Moldova, alături de Ilay Dahar, violoncel și Gheorghe Gonța, pian. Articolul prezintă o primă analiză a acestei creații, din perspectivele istoriei apariției, stilisticii, structurii și interpretării muzicale. Un loc aparte în creația analizată îl reprezintă tehnicile inovative de interpretare la acordeon, ce vin să exprime un conținut plastic de o bogăție și profunzime aparte.

Cuvinte-cheie
Klepsydra, Vlad Burlea, acordeon, tehnici inovative, artă de interpretare

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-171255</cfResPublId>
<cfResPublDate>2022</cfResPublDate>
<cfStartPage>8</cfStartPage>
<cfISBN></cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/171255</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Klepsydra de Vlad Burlea și noile tehnici interpretative pentru acordeon &icirc;n creațiile compozitorilor autohtoni</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Klepsydra; Vlad Burlea; acordeon; tehnici inovative; artă de interpretare</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Articolul este dedicat uneia din creațiile recent semnate de Vlad Burlea, important reprezentant al componisticii contemporane din Republica Moldova, care s-a afirmat printr-un șir de creații vocal-simfonice, orchestrale, corale, instrumentale de cameră, muzică electro-acustică, muzică de teatru şi film, &icirc;nalt apreciate la nivel național și internațional. &Icirc;n Klepsydra, compusă pentru acordeon, violoncel și pian, autorul, &icirc;n premieră, apelează la o astfel de componență, utiliz&acirc;nd armonios tehnicile inovative specifice muzicii contemporane. Premiera acestei creații a avut loc la Konzerthaus Detmold, Germania, la 6 ianuarie 2022, &icirc;n interpretarea lui Pavel Efremov, t&acirc;năr acordeonist originar din Republica Moldova, alături de Ilay Dahar, violoncel și Gheorghe Gonța, pian. Articolul prezintă o primă analiză a acestei creații, din perspectivele istoriei apariției, stilisticii, structurii și interpretării muzicale. Un loc aparte &icirc;n creația analizată &icirc;l reprezintă tehnicile inovative de interpretare la acordeon, ce vin să exprime un conținut plastic de o bogăție și profunzime aparte.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-102977</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-102977</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-102977-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Mirzac</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Sergiu</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>