Analysis of the organization and evaluation documents of the instructional-educational process in the discipline ”Professional ethics” and of the practice internships
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
246 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-05 22:26
SM ISO690:2012
PUTIN, Natalia, ARSENE, Igor. Analysis of the organization and evaluation documents of the instructional-educational process in the discipline ”Professional ethics” and of the practice internships. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. Ediția a VII-a, 15-17 septembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2022, Ediția 7, pp. 573-579. ISBN 978-9975-68-460-6. DOI: https://doi.org/10.52449/soh22.91
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 7, 2022
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Ediția a VII-a, Chişinău, Moldova, 15-17 septembrie 2022

Analysis of the organization and evaluation documents of the instructional-educational process in the discipline ”Professional ethics” and of the practice internships

DOI:https://doi.org/10.52449/soh22.91

Pag. 573-579

Putin Natalia, Arsene Igor
 
State University of Physical Education and Sport
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul dat reprezintă abordarea normativităţii de conduită deontologică și etică profesională. Principiile eticii sunt normele valorice, operaţionale și strategice, scopul fiind conduita eficientă în activitatea profesională a cadrelor din domeniul culturii fizice și sportului. Educaţia fizică nu se limitează, doar la formarea abilităților fizice, întrucât acoperă a arie mai largă de abilități, unele de natură emoțională și socială, precum și procese cognitive, motivație și concepte morale, având totodată mai mult decât o dimensiune recreativă. Implicarea în diverse activităţi fizice aduce un tip de cunoaştere şi înţelegere axat pe principii şi concepte, ca de exemplu “regulile jocului”, fair-play şi respect, conştientizare tactică şi fizică și conştientizarea socială corelată cu interacţiunea personală şi efortul realizat în echipă, în multe dintre sporturi. Astfel, aproape toate țările identifică dezvoltarea fizică, personală și socială a tinerilor, ca fiind principalele obiective. Valoarea socială a educaţiei fizice şi a sportului a fost, de asemenea, exprimată în diferite documente de către Comisia Europeană.

Cuvinte-cheie
etică, principii, norme, Cod de Etică, educație fizică, deontologie