Articolul precedent |
Articolul urmator |
211 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-10 15:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.1:005.62 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139) |
SM ISO690:2012 GÎNCU, Irina. Quality framework of academic courses. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 279-287. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7128723 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 5, 2022 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7128723 | ||||||
CZU: 378.1:005.62 | ||||||
Pag. 279-287 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article deals with the problems related to the university approaches and efforts for delivering quality training through delivering authentic, updated and relevant academic courses. Universities have to prove commitment to the quality and academic standards of all awards. Curricula and course contents of all university subjects should be answerable to a number of both external and internal bodies and requirements, including student engagement. All university structures have to constantly work to maintain an effective and coherent system of course quality by taking into consideration the European expectations derived through the Bologna Process and the development of the European Higher Education Area, National Quality Frameworks, sector and stakeholders’ good practices, and internal institutional regulations and provisions related to curricula and contents. |
||||||
Cuvinte-cheie Quality, academia, management, quality assurance, stakeholders, study programme, Curricula |
||||||
|