Jocul textual de aventură ca formă a literaturii ergodice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
224 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82:004+82.09 (7)
Literatură (3486)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4101)
Critică literară. Studii literare (211)
SM ISO690:2012
GOTCA, Rodica. Jocul textual de aventură ca formă a literaturii ergodice . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2022, nr. 3(66), pp. 111-120. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.22.3-66.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(66) / 2022 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Jocul textual de aventură ca formă a literaturii ergodice

THe textual adventure game as a form of ergodic literature

DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.22.3-66.13
CZU: 82:004+82.09

Pag. 111-120

Gotca Rodica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2022


Rezumat

In this article we present the textual adventure game as a form of digital ergodic literature, outlining a series of definitions for it and analyzing, from the perspective of the study of literature, the structure of texts in different types of games. We present the adventure text games of programmers W. Crowter and D. Woods, as an innovative form of hypermedia capable of providing subjective experiences, as do traditional narrative structures called literature. The studies of E. Aarseth, K. Veale, O. Laas, etc., analyze the structural patterns of adventure text games and present them stratified (in 4 levels) or systematized (core and shells), emphasizing the literary character of this ergodic form. The games analyzed in this article, DOOM, Quake, ARGs, harmoniously combine playfulness and literature. Is outlined the idea that the study of the adventure text game is possible according to the grids applied to literary texts, to which an adaptation is necessary according to its ergodic character.

În articolul dat prezentăm jocul textual de aventură ca formă a literaturii ergodice digitale, conturând o serie de definiții pentru acesta și analizând, din perspectiva studiului literaturii, structura textelor în diferite tipuri de jocuri. Prezentăm jocurile textuale de aventură ale programatorilor W. Crowter și D. Woods, ca o formă inovativă de hypermedia capabilă să ofere experiențe subiective, așa cum o fac structurile narative tradiționale numite literatură. Studiile lui E. Aarseth, K. Veale, O. Laas ș. a. abordează tiparele structurale ale jocurilor textuale de aventură și le prezintă stratificat (în patru niveluri) sau sistematizat (nucleu și învelișuri), accentuând caracterul literar al acestei forme ergodice. Jocurile analizate – DOOM, Quake, ARG-uri – îmbină armonios ludicul și literarul. Se conturează ideea că studiul jocului textual de aventură este posibil de realizat conform grilelor aplicate pentru textele literare, la care este necesară o adaptare conform caracterului său ergodic

Cuvinte-cheie
ergodic text, cybertext, hypermedia, video game, textual adventure game,

text ergodic, cybertext, hypermedia, joc video, joc textual de aventură