Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
338 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 18:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8.072.42 (3) |
Psihologie (3327) |
SM ISO690:2012 RACU, Iulia, STANCIU, Mirela. Manifestarea agresivității la adolescenți în contextul noilor provocări societale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 2(41), pp. 14-24. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p14-24 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||||
Numărul 2(41) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||||
|
|||||||
DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p14-24 | |||||||
CZU: 159.922.8.072.42 | |||||||
Pag. 14-24 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul conține rezultatele studiului experimental al agresivității și corelatelor acesteia la adolescenții contemporani în contextul noilor provocări societale. Studiul experimental a cuprins un eșantion extins de 269 de adolescenți (143 adolescenți și 126 adolescente) cu vârsta cuprinsă între 14 și 19 ani. Pe întregul lot experimental am administrat Testul Autoaprecierea stărilor psihice Eysenck. Ca fi nalitate a studiului am stabilit că majoritatea adolescenților contemporani prezintă nivel moderat și ridicat de agresivitate, frustrare și rigiditate. Conform dimensiunii de gen nu am stabilit diferențe în manifestarea agresivității, frustrării și rigidității. În funcție de dimensiunea de vârstă nu semnalăm diferențe în agresivitate și frustrare, excepție este doar rigiditatea, care este mai accentuată la adolescenții de 18 – 19 ani. De asemenea, am stabilit că adolescenții cu nivel ridicat de agresivitate dau dovadă de nivel ridicat de frustrare, în timp ce adolescenții cu nivel ridicat de frustrare manifestă nivel ridicat de rigiditate. |
|||||||
Cuvinte-cheie adolescenta, agresivitate, frustrare, rigiditate, diferențe de gen, vârstă, aggressive behavior, frustration, rigidity, gender diff erence, age, adolescence |
|||||||
|