The importance of managing the psychosocial potential of human resources for employee job satisfaction
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
302 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.4 (612)
Procese sociale. Dinamică socială (580)
SM ISO690:2012
CEBOTARI, Veaceslav. Importanța gestiunii potențialului psihosocial al resurselor umane pentru satisfacția cu munca a angajaților. In: EcoSoEn, 2022, nr. 3-4, pp. 172-184. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.3-4.20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2022 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The importance of managing the psychosocial potential of human resources for employee job satisfaction

Importanța gestiunii potențialului psihosocial al resurselor umane pentru satisfacția cu munca a angajaților

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.3-4.20
CZU: 316.4

Pag. 172-184

Cebotari Veaceslav
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2022


Rezumat

Job satisfaction is a combination of positive or negative feelings that employees have about their work. Meanwhile, when an employee in an organization brings with him the needs, wants, and experiences that determine the expectations he has built, job satisfaction will represent the extent to which the organization meets them. Job satisfaction is the extent to which expectations match reality. Job satisfaction is closely related to the individual's behavior at work. Job satisfaction is the employee's sense of accomplishment and success. It is generally perceived to be directly related to both productivity and personal well-being. Job satisfaction involves having a job you enjoy, doing well, and being rewarded for your personal efforts. Job satisfaction further implies enthusiasm and happiness at work. Job satisfaction is the essential element that leads to recognition, income, promotion and the achievement of other goals that lead to a sense of self-fulfillment [4]. Job satisfaction can also be defined as the extent to which an employee is satisfied with the rewards he derives from his work, especially in terms of intrinsic motivation.The term job satisfaction refers to the manifestations and feelings that people have towards their work. Positive and favorable attitudes towards the workplace indicate job satisfaction. Negative and unfavorable attitudes towards the workplace indicate job dissatisfaction. Job satisfaction is the collection of feelings and beliefs that people have about their current job. People's job satisfaction levels can range from extreme satisfaction to extreme dissatisfaction. In addition to having attitudes about their jobs as a whole, people may also have attitudes about various aspects of their work, such as the type of work they do, their peers, supervisors or subordinates, and pay them.

Satisfacția cu munca reprezintă o combinație de sentimente pozitive sau negative pe care angajații le au față de munca lor. Între timp, atunci când un angajat într-o organizație aduce cu sine nevoile, dorințele și experiențele care determină așteptările pe care le-a construit, satisfacția cu munca va reprezenta măsura în care organizația i le satisface. Satisfacția cu munca reprezintă măsura în care așteptările se potrivesc cu realitatea. Satisfacția cu muncă este strâns legată de comportamentul persoanei respective la locul de muncă. Satisfacția cu munca este sentimentul de realizare și succes al angajatului. În general, aceasta este percepută ca fiind direct legat atât de productivitate, cât și de bunăstarea personală. Satisfacția cu munca presupune să ai un loc de muncă de care te bucuri, să faci bine și să fii recompensat pentru eforturile personale. Satisfacția cu munca implică în plus entuziasm și fericire la locul de muncă. Satisfacția cu munca este elementul esențial care duce la recunoaștere, venituri, promovare și atingerea altor obiective care duc la un sentiment de autorealizare. Satisfacția cu muncă poate fi definită și ca măsura în care un angajat se mulțumește cu recompensele pe care le scoate din munca sa, mai ales în ceea ce privește motivația intrinsecă. Termenul de satisfacție cu munca se referă la manifestările și sentimentele pe care oamenii le au față de munca lor. Atitudinile pozitive și favorabile față de locul de muncă indică satisfacția cu munca. Atitudinile negative și nefavorabile față de locul de muncă indică nemulțumirea de muncă. Satisfacția cu munca reprezintă colecția de sentimente și credințe pe care oamenii le au despre meseria lor curentă. Nivelurile de satisfacție cu munca ale oamenilor pot varia de la satisfacții extreme la nemulțumiri extreme. Pe lângă faptul că au atitudini cu privire la meseriile lor în ansamblu, oamenii pot avea, de asemenea, atitudini cu privire la diverse aspecte ale muncii lor, cum ar fi felul de muncă pe care îl fac, colegii lor, supraveghetorii sau suborinații și salariul lor.

Cuvinte-cheie
professional satisfaction, job satisfaction, the value of the profession, psychological well-being, life satisfaction, quality of life,

satisfacție profesională, satisfacție cu munca, valoarea profesiei, starea de bine psihologică, satisfacția cu viața, Calitatea vieţii