Educația ecologică a liceenilor prin proiecte extracurriculare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 13:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:574 (14)
Educație (14309)
Ecologie generală şi biodiversitate (779)
SM ISO690:2012
SECRII, Natalia, NEDELCU, Ana. Educația ecologică a liceenilor prin proiecte extracurriculare . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 151-154. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Educația ecologică a liceenilor prin proiecte extracurriculare

Ecological education of high school students through extracurricular projects

CZU: 37.033:574

Pag. 151-154

Secrii Natalia1, Nedelcu Ana2
 
1 Liceul Teoretic „Petru Rumeanţev”, or. Cahul,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Educația pentru mediu este un proces care vizează formarea atitudinii conștiinte la elevi cu privire la problemele mediului, precum și dezvoltarea unor comportamente și valori responsabile în relațiile „Om-Mediu” și „Mediu-Om”, care vor îndruma elevii către o activitate conștientă de existență pe Pământ. Conștientizarea ecologică la un nivel înalt de educație se referă la cunoașterea de către elevi a legilor, a unicității mediului natural și a acelor legi care vor permite activității umane să se dezvolte durabil pe pământ. Școala, prin autoritatea sa morală, poate contribui substanțial la dobândirea de către elevi a cunoștințelor, aptitudinilor, atitudinilor legate de un mediu de viață sănătos pentru a forma absolvenți de liceu cu un comportament adecvat în actualul impact antropic și conștientizare necesității utilizării raționale a resurselor naturale, conservarea și protecția mediului la nivel local, regional și global. Prezenta cercetare își propune să sublinieze modalitățile de asigurare a dezvoltării competențelor ecologice în anii de liceu prin metode alternative, precum proiectele dezvoltate în contextul activităților extracurriculare

Environmental education is a process that aims to form a conscious attitude in students about environmental issues, as well as the development of responsible behaviours and values in the relationships "Man-Environment" and "Environment-Man", which will guide students to a conscious activity existence on Earth. Ecological awareness at a high level of education refers to the knowledge of students of the laws, the uniqueness of the natural environment and those laws that will allow human activity to develop sustainably on earth. The school, through its moral authority, can make a substantial contribution to the acquisition by students of knowledge, skills, attitudes related to a healthy living environment to train high school graduates with appropriate behaviour in the current anthropogenic impact and awareness of the need for rational use of natural resources, conservation and protection of the environment at local, regional and global level. This research aims to highlight ways to ensure the development of environmental skills in high school through alternative methods, such as projects developed in the context of extracurricular activities.

Cuvinte-cheie
educaţie ecologică, activități extracurriculare, curriculum liceal,

Keywords: environmental education, Extracurricular activities, high school curriculum