Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
230 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-04 00:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[378:331.552](478+569.4) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (468) |
SM ISO690:2012 AWADA, Saleh. Analiza corelării învățământului superior cu piața muncii și principalelor probleme ale acestuia din Israel și Republica Moldova. In: Economica, 2022, nr. 2(120), pp. 49-59. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.049 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 2(120) / 2022 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.049 | ||||||
CZU: [378:331.552](478+569.4) | ||||||
JEL: I21, I25, J23, N30. | ||||||
Pag. 49-59 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cu toate că sistemul de învățământ din Uniunea Sovietică și principiile acestuia nu mai există, mulți părinți, bunei încă regretă că nu-și pot instrui urmașii în instituții superioare de tip sovietic, iar piața muncii atât din Republica Moldova, cât și cea din Israel, stimulează aceste aspirații. În prezenta cercetare, autorul încearcă să identifice problemele actuale ale învățământului superior și să sugereze câteva soluții pentru rezolvarea acestora. Cercetarea ce se bazează pe studierea intensivă a literaturii, articolelor și lucrărilor științifice de specialitate cu privire la piața muncii din Israel și Republica Moldova, încercând să compare raportul dintre oferta educațională a învățământului superior și cererea pieței muncii din ambele țări, să dezvăluie probleme și să propună soluții posibile, bazate pe experiența internațională. |
||||||
Cuvinte-cheie piaţa muncii, Israel, Republica Moldova, învăţământ superior, resurse umane, sistem de învățământ, probleme și soluții, labour market, Israel, the Republic of Moldova, higher education, human resources, education system, problems and solutions |
||||||
|