Finanțarea educației în situații de criză
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
332 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 13:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.531.2:37 (17)
Cheltuieli publice. Cheltuieli de stat (136)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
SECRIERU, Angela, SECRIERU, Iulian. Finanțarea educației în situații de criză . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 1, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 1, pp. 210-216.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 1, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 1, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Finanțarea educației în situații de criză

Financing education in crisis situations

CZU: 336.531.2:37

Pag. 210-216

Secrieru Angela1, Secrieru Iulian2
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Institutul de Matematică şi Informatică "Vladimir Andrunachievici"
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2022


Rezumat

Declarațiile și angajamentele mărețe asumate la forurile internaționale destinate consolidării dreptului la educație, din cauza că nu sunt în mod echivalent acoperite cu resurse financiare, de cele mai dese ori rămân nerealizate. Sistemul de educație publică din Republica Moldova, fiind în mod cronic subfinanțat, demonstrează elocvent această constatare. În același timp, în perioada 2007 - 2021, proporția subfinanțării educației a fost puternic accentuată de câteva epizoade de criză care au afectat stabilitea macro- economică și financiară. Complexitatea fenomenelor sociale, economice şi financiare studiate în prezentul articol a necesitat combinarea metodelor cantitative și calitative de cercetare. Modul în care țările își finanțează răspunsul la diferitele epizoade declanșatoare de instabilitate macroeconomică, inclusiv pentru minimizarea perturbărilor în dezvoltarea sectorului lor educațional este determinat de severitatea impactului fiscal al acestor epizoade.

The great declarations and commitments made at international fora aimed at strengthening the right to education, because they are not equivalently covered by financial resources, often remain unfulfilled. The public education system in the Republic of Moldova, being chronically underfunded, eloquently demonstrates this finding. At the same time, in the period 2007-2021, the proportion of underfunding of education was strongly accentuated by several episodes of crisis that affected the macroeconomic and financial stability. The complexity of the social, economic and financial phenomena studied in this publication required the combination of quantitative and qualitative research methods. The way in which countries finance their response to the various episodes triggering macroeconomic instability, including to minimize disruptions in the development of their education sector, is determined by the severity of the fiscal impact of these episodes

Cuvinte-cheie
buget public naţional, criză, educaţie,

national public budget, crisis, education