Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 12:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.3 (29) |
Psihologie (3388) |
SM ISO690:2012 POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Determinantele psihologice ale stării de bine la adulți și copii. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 120-127. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.3 | ||||||
Pag. 120-127 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The subjective state of well-being reflects the perception and individual evaluation of one's own life, affective state, of psychological and social functioning. In this article we describe the psychological determinants of well-being that are authentic for both adults and children, adolescents. School, the school group is very important for any child, because his personality is shaped in the context of interpersonal, group and intergroup relationships. Through interactions, communication with peers and teachers, harmonious, well-being interindividual and intraindividual social relations are promoted. This relationship is mediated by the importance attributed by the actor to social relations and the culture of the environment that prescribes psycho-emotional support as a coping mechanism. The psychological well-being of the child, of the student, of the teacher is found in the social support. |
||||||
Cuvinte-cheie subjective well-being, psychological well-being, students, school group, interpersonal relationships, communication, stare subiectivă de bine, bunăstare psihologică, elevi, grup şcolar, relaţii interpersonale, comunicare |
||||||
|