Psychological determinants of well-being in adults and children
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
412 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 12:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.3 (29)
Psihologie (3388)
SM ISO690:2012
POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Determinantele psihologice ale stării de bine la adulți și copii. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 120-127. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Psychological determinants of well-being in adults and children

Determinantele psihologice ale stării de bine la adulți și copii

CZU: 159.923.3

Pag. 120-127

Popescu Maria, Cojocaru Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

The subjective state of well-being reflects the perception and individual evaluation of one's own life, affective state, of psychological and social functioning. In this article we describe the psychological determinants of well-being that are authentic for both adults and children, adolescents. School, the school group is very important for any child, because his personality is shaped in the context of interpersonal, group and intergroup relationships. Through interactions, communication with peers and teachers, harmonious, well-being interindividual and intraindividual social relations are promoted. This relationship is mediated by the importance attributed by the actor to social relations and the culture of the environment that prescribes psycho-emotional support as a coping mechanism. The psychological well-being of the child, of the student, of the teacher is found in the social support.

Starea subiectivă de bine reflectă percepția și evaluarea individuală asupra propriei vieți, stări afective, ai funcționării psihologice și sociale. În acest articol descriem determinantele psihologice ale stării de bine care sunt autentice atât pentru adulți cât și pentru copii, adolescenți. Școala, grupul școlar este foarte important pentru orice copil, căci personalitatea lui se modelează în contextul relațiilor interpersonale, grupale şi intergrupale. Prin intermediul interacțiunilor, a comunicării cu semenii și profesorii se promovează relații sociale interindividuale și intraindividuale armonioase, de bunăstare. Această relație este mediată de importanța atribuită de actor relațiilor sociale și de cultura mediului care prescrie suportul psiho-emoțional ca mecanism de coping. Bunăstarea psihologică a copilului, a elevului, a cadrului didactic se regăsește în suportul social.

Cuvinte-cheie
subjective well-being, psychological well-being, students, school group, interpersonal relationships, communication,

stare subiectivă de bine, bunăstare psihologică, elevi, grup şcolar, relaţii interpersonale, comunicare