Articolul precedent |
Articolul urmator |
227 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 09:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014(498) (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 ZAGAIEVSCHI, Corina. Tradițiile în educația românească vs de drepturile copilului. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 60-65. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014(498) | ||||||
Pag. 60-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article addresses an ever-present issue in the field of education, tradition - modernity - children's rights. The idea of writing appeared as a result of conducting laboratory classes with students at the Theory of Education course. Children learn by copying patterns. Models evolve over time as human thinking develops. The evolution and democratization of human society have led to the idea of establishing human rights and, last but not least, the rights of the child. Education, as a social phenomenon, by its very essence, capitalizes on traditions and respect for children's rights. |
||||||
Cuvinte-cheie parental education, methods of education, positive education, traditions, educație parentală, metode de educație, educație pozitivă, tradiţii |
||||||
|