Institutional support on the training of teachers from the perspective of child rights
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
237 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-29 14:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (633)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa, MEȘTER, Vitalie. Suportul instituțional privind formarea cadrelor didactice din perspectiva protecției drepturilor copiilor. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 34-40. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Institutional support on the training of teachers from the perspective of child rights

Suportul instituțional privind formarea cadrelor didactice din perspectiva protecției drepturilor copiilor

CZU: 378.147

Pag. 34-40

Sadovei Larisa1, Meșter Vitalie2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Necunoscută, Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

The article reflects on the management of institutional resources for the training of teachers for the protection of children's rights. The mentioned references are presented in the perspective of the normative-regulatory plan, characteristic of the institution status, and capitalize on the potential of trainer of the State Pedagogical University „Ion Creanga” in Chisinau, through institutional regulatory acts and curricular products. The content of the article presents the strategy of integrating the disciplinary, modular and transdisciplinary approaches in the infusion approach, the examples, constituting the landmark of the existing and continuously updated institutional support, in response to the problems of the contemporary world.

În articol este reflectat modul de gestionare a resurselor instituționale în scopul formării cadrelor didactice pentru dimensiunea protecției drepturilor copiilor. Referinţele menţionate sunt prezentate în perspectiva planului normativ-reglator, caracteristic statutului de instituție, și valorifică potențialul de formator al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău prin actele reglatorii instituționale și produsele curriculare. Conținutul articolului prezintă strategia de integrare a demersurilor idisciplinar, modular și transdisciplinar în demersul infuzional, exemplele, constituind reperul suportului institutional existent și actualizat continuu, ca răspuns la problematica lumii contemporane.

Cuvinte-cheie
institutional support, Legislative Acts, professional products, Infusion, modular, disciplinary, transdisciplinary approaches,

suport instituțional, acte reglatorii, produse curriculare, demersurile infuzional, modular, disciplinar, transdisciplinar