Capstone: un model de finalizare a programelor universitare de administrație publică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
248 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-23 16:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378(498) (9)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
CORNEA, Valentina. Capstone: un model de finalizare a programelor universitare de administrație publică. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”, 2022, nr. 1(15), pp. 66-76. ISSN 2345-1858. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7197735
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1858 /ISSNe 2345-1890

Capstone: un model de finalizare a programelor universitare de administrație publică

Capstone: a model for the completion of public administration degree in public dministration

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7197735
CZU: 378(498)

Pag. 66-76

Cornea Valentina12
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2022


Rezumat

Tradițional, programele de studii universitare se finalizează cu examene și lucrări de cercetare elaborate individual, susținute public, în prezența unei comisii. Modul de organizare și conținutul acestei probe finale răspund obiectivului de inetegrare a cunoștințelor obținute în cadrul programului. În pofida unei tradiții îndelungate, această modalitate acoperă insuficient angajamentul profesional viitor al studenților. Cursurile „capstone” reprezintă o experiență culminantă cu două perspective: una concentrată pe consolidarea și integrarea a ceea ce a fost învățat; cealaltă pregătește calea pentru o inițiere profesională de succes în domeniul programului universitar. În acest studiu descriem modalitatea de finalizare a programelor de studii universitare prin experiențe de tip „capstone” și discutăm oportunitatea adoptării acestui model în curricula universitară autohtonă.

Traditionally, university study programs are completed with exams and research papers developed individually, supported publicly, in the presence of a committee. The way of organization and the content of this final test meet the objective of integrating the knowledge obtained within the program. Despite a long tradition, this modality does not sufficiently cover the future professional commitment of students. Capstone courses represent a culminating experience with two perspectives: one focused on consolidating and integrating what had been learned; the other prepares the way for a successful professional initiation into the field of the university program. In this study we describe the way to complete university study programs through "capstone" experiences and discuss the opportunity of adopting this model in local university curricula.

Cuvinte-cheie
curriculum, teză, capstone, portofoliu, program universitar,

curriculum, thezis, capstone, portofolio, graduate program