Dezvoltarea subcompetenţelor înţelegerii la auz pe cicluri şcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1294 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-13 23:27
SM ISO690:2012
POPOVICI, Angela. Dezvoltarea subcompetenţelor înţelegerii la auz pe cicluri şcolare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 1(20), pp. 78-83. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(20) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Dezvoltarea subcompetenţelor înţelegerii la auz pe cicluri şcolare

Pag. 78-83

Popovici Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

In order to see how the understanding auditory skills develop it has been analized in comparison the skills on education cycles. The analysis showed that the hearing is placed on the 2, 3 and 4 places of the top skills, meanwhile the curriculum indicates their development proportionally. So, the skills do not provide continuity in development.

Realizarea unei analize comparative a subcompetenţelor înţelegerii la auz și a altor subcompetenţe şcolare (citirea, vorbirea şi scrisul) a permis evidenţierea importanţei dezvoltării competenţelor de audiere, aceasta situându-se pe locul II, III şi IV în topul subcompetenţelor. Datele obţinute ne oferă o imagine clară despre importanţa minoră a acestora în proiectarea şi realizarea procesului de instruire, fapt ce ne permite să afirmăm că se încalcă principiul modern de predare a limbilor. Astfel, subcompetenţele înţelegerii la auz nu oferă continuitate în dezvoltare. Or, ele trebuie să răspundă nu numai modelului absolventului şcolii alolingve, ci şi finalităţii educaţionale enunţate în Cadrul European al Limbilor.

Cuvinte-cheie
audiere, analiză comparativă, subcompetenţe,

înţelegere la auz, etapă orală