Tulburările neurocognitive şi comportamentale în epilepsia cu debut timpuriu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
849 20
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 15:02
SM ISO690:2012
ROTARU, Andriana, MALAI, Natalia. Tulburările neurocognitive şi comportamentale în epilepsia cu debut timpuriu . In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2012, nr. 1(33), pp. 442-446. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 1(33) / 2012 / ISSN 1857-0011

Tulburările neurocognitive şi comportamentale în epilepsia cu debut timpuriu

Pag. 442-446

Rotaru Andriana, Malai Natalia
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Tulburările neurocognitive şi comportamentale au o incidenţă crescută în cazul epilepsiei cu debut timpuriu 68%. O importanţă enormă o are şi asocierea factorilor de risc: patologia perinatală subiacentă 20%, sensibilitatea la MAE 18 %, respectiv frecvenţa şi durata crizelor epileptice 2%. Debutul retardului psihoverbal în 56% cazuri s-a realizat prin tulburări de comportament, în 24% – prin difi cultăţi de limbaj şi prin perturbări de atenţie în 20% cazuri.

The neurocgnitive disorders and its behavior have an increasing occurrence for the early onset epilepsy 68%. A great importance is association of the riscfactors: pathology of perinatal underlying 20%, sensibility of MAE 18%, and of course the frequency and time of seizures 2%. The beginning of psycho-report retardation in 56% is achieved thru behavior disorders, in 24% thru language difficulties and disturbance of attention in 20%.

Нейрокогнитивные расстройства и нарушение поведения при раннем дебюте эпилепсии увеличились и составляют 68%. Огромное значение имеют факторы риска: перинатальная патология 20%; предрасположенность к рефракторному течению эпилепсии 18%; частота и длительность эпилептических приступов 2%. Задержка психомоторного развития обусловлена нарушением поведения 56%, нарушением речи 24%, нарушением внимания 20.