Сoncertul pentru pian și orchestră vivaldiana de B. Dubosarschi (aranjament pentru nai și pian): aspecte compozițional - dramaturgice și interpretative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
198 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-07 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
786.2Ș780.641.6:78.071.1 (1)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
IONICA, Svetlana, HATIPOVA, Inna. Сoncertul pentru pian și orchestră vivaldiana de B. Dubosarschi (aranjament pentru nai și pian): aspecte compozițional - dramaturgice și interpretative. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, p. 23. ISBN 978-9975-117-80-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021

Сoncertul pentru pian și orchestră vivaldiana de B. Dubosarschi (aranjament pentru nai și pian): aspecte compozițional - dramaturgice și interpretative

CZU: 786.2Ș780.641.6:78.071.1

Pag. 23-23

Ionica Svetlana, Hatipova Inna
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 6 octombrie 2022


Rezumat

Concertul pentru nai și orchestră Vivaldiana de B. Dubosarschi este una dintre cele mai semnificative lucrări orchestrale ale compozitorului. Acesta este unul din puținele exemple al genului de concert pentru nai cu orchestră. Ideea programatică este asociată cu numele lui Antonio Vivaldi și determină calitățile limbajului muzical, compoziției și dramaturgiei operei. Scris sub forma unui ciclu în trei părți, concertul este construit pe principiul contrastului de tempo: rapid – lent – rapid. Prima mișcare, energică și dinamică, este scrisă în forma concertistică, construită pe opoziția lui tutti și solo. A doua parte, lirică, are un caracter apropiat de un coral. Finalul se bazează pe un tematism bazat pe genurile dansante. În aranjamentul pentru nai și pian, partida de acompaniament se caracterizează printr-o textură bogată care imită sunetul unei orchestre. Pianistul trebuie să aibă o pregătire tehnică bună și o rezistență scenică. Sarcina sa în procesul de pregătire a Concertului pentru spectacol pe scenă este să se apropie cât mai mult de stilul muzicii lui A. Vivaldi. Același lucru este necesar și solistului.

Cuvinte-cheie
Boris Dubosarsсhi, concert, nai, pian, compoziţie, dramaturgie