Afectarea nucleilor bazali şi starea psihoemoţională la copii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1048 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-26 17:06
SM ISO690:2012
RAILEAN, Anastasia, RAILEAN, Gheorghe, ILICIUC, Ion, CĂLCÂI, Cornelia, CIOBANU, Liliana. Afectarea nucleilor bazali şi starea psihoemoţională la copii. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2011, nr. 5(12), pp. 323-329. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 5(12) / 2011 / ISSN 1857-1719

Afectarea nucleilor bazali şi starea psihoemoţională la copii

Pag. 323-329

Railean Anastasia, Railean Gheorghe, Iliciuc Ion, Călcâi Cornelia, Ciobanu Liliana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2013


Rezumat

Basal nuclei damage and psycho-emotional status in children In the study we assess the extension of psycho-emotional disorders in children with basal nucleus damage in cortical-subcortical syndrome. Psychological examination reveales cognitive disorders in children with hyperkinetic manifestations, which require to be examined with neuropediatrics, psychologist and other specialty physicians. Study of psychological testes, focused on determining the level of intellectual neuropsychological development, allows to highlight a large number of children poorly developed intellectual, as well as less, but present, children with high capacity for assimilation of school materials. Also were found that at children with prevelance of hyperkinetic disorders more common is disturbing frontel cortex, central area anterior,anterior temporal and parietal areas, involving frequently subcortical structures. In children with muscular weakness, unlike children with hyperkinetic disorders, more common is affected occipital cortical brain regions, posterior temporal and parietal ares.

În acest studiu a fost apreciat gradul de extensie a dereglărilor psihoemoţionale la copii cu afectarea nucleilor bazali în sindrom cortical-subcortical. Examenul psihologic a pus în evidenţă dereglările cognitive la copii cu manifestări hiperkinetice, ceea ce necesită examinarea în comun cu medicul neurolog, psiholog şi medici de altă specialitate. Studierea testelor psihologice, centrate la determinarea nivelului intelectual de dezvoltare neuropsihică, permite evidenţierea atît a unui număr mare de copii intelectual slab dezvoltaţi, cît şi, mai puţin, dar prezenţi, a copiilor talentaţi cu capacitate înaltă de însuşire a materialului şcolar. Deasemenea s-a depistat că la copiii cu predominarea hiperkinezelor mai frecvent se dereglează activitatea cortexului frontal, zonelor centrale şi părţile anterioare temporale şi parietale cu implicarea mai frecventă a structurilor subcorticale. Spre deosebire de aceşti pacienţi, în cazul hipotoniei musculare la copii predomină dereglarea regiunilor cortico-cerebrale occipitale, ale zonelor posterioare temporale şi parietale.