Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
248 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7547) |
Educație (14275) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian. Filosofia generațională a maestrului și discipolilor în școala actuală . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 4-9. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038994 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038994 | ||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 4-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Integrând într-o viziune personală sugestii furnizate de specialiști în educație și pornind de la demersuri care, actualmente, se axează pe reabilitarea noțiunii umanului, omenescului în relația educațională, schițăm unele linii de nuanță în relația generațională maestru-discipol, susceptibile de a configura imaginea mai nouă a fenomenului respectiv, pe care ni-l „restituie” modelul actual al educației. Viziunea pe care o propunem în articol recuperează o parte din dialogul între maestru (profesor) și discipoli (elevi), întrucât aspectele pe care le avem în vedere, în speță specificul relaționării, patentarea iubirii în educație, edificarea umanului, nu pot fi considerate ca emanații a două entități opuse, ci ca limite ale aceleiași entități, ca poli sinergici, reprezentând grade identice de intensitate ale procesului educațional în școala postmodernă. Astfel, ne propunem să examinăm modul în care se operează deplasarea către omenesc a relației generaționale maestru-discipoli și diferitele ei aspecte generate de caracterul formator al conexiunii în această dinamică semnificativă a școlii actuale. |
||||||
Cuvinte-cheie maestru, discipol, generațional, unitate, întâlnire educativă, autentic, relaţie, interuman, master, disciple, generational, unity, educational meeting, authentic, relationship, interhuman |
||||||
|