Reflecție despre metacogniție
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
307 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 11:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:159.955+371.212:371.12 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Reflecție despre metacogniție. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 157-162. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Reflecție despre metacogniție

CZU: 37.015.3:159.955+371.212:371.12

Pag. 157-162

Gheorghe Elena Cristina, Silistraru Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

Metacogniția înseamnă totodată reflecție, o întoarcere spre sine, o întoarcere spre gând și gândire. Această operație de secționare a gândirii și a compartimentării acesteia în scopul cunoașterii personale, transformă individul întrunul capabil să cunoască și să recunoască „a știi” și „a nu știi”. A fi capabil de sesizare a ceea ce știi și a ceea ce nu știi reprezintă un comportament cu precădere metacognitiv.

Metacognition also means reflection, a return to self, a return to thought and thinking. This operation of sectioning thought and compartmentalizing it for the purpose of personal knowledge, transforms the individual into one capable of knowing and recognizing "knowing" and "not knowing". Being able to perceive what you know and what you don't know is a metacognitive behavior.

Cuvinte-cheie
metacogniţie, dândire, construct, pedagofie, elev, învăţător, autoreflexiv,

metacognition, giving, construct, pedagogy, student, teacher, selfreflexive