Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
192 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:821.135.1 (33) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Utilizarea exegezelor critice în interpretarea operei literare. In: Limba Română , 2022, nr. 5-6(271-272), pp. 167-172. ISSN 0235-9111. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limba Română | ||||||
Numărul 5-6(271-272) / 2022 / ISSN 0235-9111 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:821.135.1 | ||||||
Pag. 167-172 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article focuses on interpreting the work of art from the perspective of literary criticism texts. Considering the diversity of functions that the literary criticism text can fulfill, the teacher can build a series of didactic approaches, focused on the following types of critical texts: a) informative; b) formative; c) modeling; d) cognitive; e) incentives; f) advertising. These texts can give students the opportunity to compare and formulate conclusions, to research and discover, to argue their opinions. |
||||||
Cuvinte-cheie literary work, literary criticism text, teacher, student, functions |
||||||
|