Aspecte conceptual-metodologice în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
253 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.43:37.042.2+371.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (239)
SM ISO690:2012
DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Aspecte conceptual-metodologice în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 144-152. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.144-152
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte conceptual-metodologice în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale

Conceptual-methodological aspects in the formation of intercultural competence to pupils in secondary classes

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.144-152
CZU: 37.013.43:37.042.2+371.3

Pag. 144-152

Dorobanțu-Dina Roxana-Georgeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

Articolul de față cuprinde în sinteză aspecte conceptual-metodologice care stau la baza formării competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. Abordarea curriculară a educației interculturală este un domeniu relativ nou pentru România. Mai concret, din anul școlar 2017-2018 este studiată la clasele gimnaziale, în speță la clasa a VI-a, o oră pe săptămână în trunchiul comun. În anul 2016 au fost adoptate noile planuri-cadru de învăţământ pentru gimnaziu, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3590/ 05.04.2016. Acestea sunt aplicate din anul școlar 2017-2018 la clasele a V-a şi a VI-a, începând cu anul şcolar 2019-2020 la clasa a VII-a, iar din anul şcolar 2020-2021 la clasa a VIIIa. Finalitatea educației școlare are la bază dobândirea competențelor cheie de către elevi și formarea profilului absolventului, apt să se integreze social și profesional. Printre cele opt competențe cheie care se află în Recomandarea Consiliului Europei din anul 2006, se numără și competența interculturală. În esență, competența interculturalǎ se formează în cadrul mai multor discipline de studiu, ci nu doar la nivelul orei de educație interculturală. Astfel, susținem că aceasta este ,,șlefuită” în mod organizat și sistematic prin activități formale și non-formale, de către profesori. O serie de metode didactice stau la baza formării competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale sunt amintite aici. Acestea au fost aplicate cu succes de către autoare la clasă.

This article summarizes the conceptual-methodological aspects that are the basis for the formation of intercultural competence for secondary school students. The curricular approach to intercultural education is a relatively new field for Romania. More specifically, from the 2017-2018 school year it is studied in secondary classes, in this case in the sixth grade, one hour a week in the common trunk. In 2016, the new framework curricula for the secondary were adopted, approved by the order of the Minister of National Education and Scientific Research no. 3590 / 05.04.2016. These are applied from the 20172018 school year to the 5th and 6th grades, starting with the 2019-2020 school year to the 7th grade, and from the 2020-2021 school year to the 8th grade. The purpose of school education is based on the acquisition of key competencies by students and the formation of the profile of the graduate, able to integrate socially and professionally. One of the eight key competences contained in the 2006 Council of Europe Recommendation is the intercultural competence. In essence, intercultural competence is formed within several disciplines of study, but not only at the level of intercultural education. Thus, we claim that it is "polished" in an organized and systematic way through formal and non-formal activities by teachers. A series of teaching methods are the basis for the formation of intercultural competence in secondary school students are mentioned here. These have been successfully applied by the author in the classroom.

Cuvinte-cheie
educaţie interculturală, interculturalitate, competenţă, competenţă interculturală, proiect educațional, jocul de rol, metode didactice,

intercultural education, interculturality, competence, intercultural competence, educational project, role play, teaching methods