Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
456 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 20:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.922.7+159.9.019.4]:373.3 (1) |
Psihologie (3362) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007) |
SM ISO690:2012 BALAN, Corina. Manifestări ale agresivității și violenței la vârstă școlară mică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 114-123. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.114-123 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.114-123 | ||||||
CZU: [159.922.7+159.9.019.4]:373.3 | ||||||
Pag. 114-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol abordează aspecte privind manifestările agresivității și violenței școlare specifice elevilor de vârstă școlară mică. Violența în cadrul școlii are consecințe grave asupra tuturor elevilor implicați, care se resimt în plan psihologic (scăderea stimei de sine, anxietate sau depresie), în plan fizic (migrene sau atacuri de panică) și școlar (absenteism și eșec școlar). Aceste consecințe negative se răsfrâng, în final, asupra atmosferei generale din școală, care devine una sumbră, în care predomină teama în locul unui mediu protector și care schimbă prioritățile elevilor, din planul concentrării pe studiu, în planul preocupării pentru propria siguranță. Violența școlară reprezintă o formă de agresivitate prin intermediul căreia unul sau mai mulți copii urmăresc să rănească un alt copil perceput ca fiind incapabil să se apere. Violența în școală duce la o stare constantă de insecuritate și poate compromite starea de bine socială și emoțională a elevilor. Având în vedere aceste considerente, identificarea timpurie a oricăror manifestări violente permite măsuri de intervenție țintite. |
||||||
Cuvinte-cheie agresivitate, violență școlară, manifestări agresive, consecinţe, comportament agresiv, diminuarea violenței/ agresivității, bullying, school violence, aggressive behaviour, consequences, aggressive behavior, decrease in violence/ aggression |
||||||
|