Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
237 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-03 11:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.136:[502+574]:371.214.112+91(282.247.31) (1) |
Educație (14312) |
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (672) |
Ecologie generală şi biodiversitate (779) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431) |
SM ISO690:2012 CODREANU, Igor, IOVIȚĂ, Olesea. Formarea competențelor de mediu la elevii claselor a XII-a, cu aplicare în orizontul local al râului Nistru pe sectorul raionului Anenii Noi. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 22-32. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.22-32 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.22-32 | ||||||
CZU: 371.136:[502+574]:371.214.112+91(282.247.31) | ||||||
Pag. 22-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt reflectate aspecte metodologice și practice de formare a competențelor de mediu/ecologice la elevii din clasa a XII-a din LT ,,Olimp”, satul Puhăceni, raionul Anenii Noi. Conținutul se raportează la cerințele normative din curricula națională la Geografie, evidențiate ca competențe specifice. Aceste competențe sunt dezvoltate nu doar prin studierea conținutului manualului pentru clasa a XII-a și atlasele școlare în calitate de materiale didactice, dar și prin studierea unor acte legislative, un exemplu fiind Legea nr. 440 din 27.04.1995, cu privire la zonele și fâșiile de protecție a apelor râurilor și bazinelor de apă. Consolidarea competenței de mediu/ecologică s-a realizat prin cercetări în orizontul local din zona protejată a râului Nistru, prin analiza vizuală și aprecierea componentelor de mediu în raport cu articolele din legea studiată. Elevii au participat la mai multe activități ce țin de salubrizarea și amenajarea teritoriului cercetat, la informarea și sensibilizarea autorităților publice locale și a membrilor comunității cu privire la cele mai evidente forme de impact negative asupra mediului. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe de mediu/ecologice, competențe specific, curricula la Geografie, legea, orizontul local, zona protejată a râului, environmental / ecological skills, specific skills, Geography curriculum, law, local horizon, protected area of the river |
||||||
|