Impactul abordării inter- și transdisciplinare a conținuturilor la biologie și chimie asupra formării competenței antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
329 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.2:37.032.5+371.314.6:001 (1)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1390)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
LOZINSCHI, Iulia, COROPCEANU, Eduard. Impactul abordării inter- și transdisciplinare a conținuturilor la biologie și chimie asupra formării competenței antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 7-21. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.7-21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Impactul abordării inter- și transdisciplinare a conținuturilor la biologie și chimie asupra formării competenței antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi

The impact of inter- and transdisciplinary approaching of the biology and chemistry contents on the development of entrepreneurial competence and the sense of initiative among students

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.7-21
CZU: 001.2:37.032.5+371.314.6:001

Pag. 7-21

Lozinschi Iulia1, Coropceanu Eduard2
 
1 Direcţia Învăţământ Tineret și Sport Călăraşi,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

În acest articol ne propunem să oferim perspective asupra strategiilor de învățare, care au fost activate pentru formarea și dezvoltarea eficientă a competențelor antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi, în cadrul procesului educațional la biologie și chimie, prin prisma transdisciplinară. De asemenea, prezentăm elemente de originalitate sub două aspecte: propunem un set de caracteristici ale competenței antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi și susținem că formarea și dezvoltarea competenței antreprenoriale și spiritului de inițiativă este un proces evolutiv, care combină exploatarea dinamică a cunoștințelor prin învățarea inter- și transdisciplinară.

In this article we aim to provide perspectives on learning strategies that have been activated for the effective training and development of entrepreneurial skills and the sense of initiative among students in the educational process of biology and chemistry through a transdisciplinary perspective. We as well put forward in the paper elements of originality from two perspectives: we suggest a set of characteristics of entrepreneurial competence and the sense of initiative among students and we argue that the formation and development of entrepreneurial competence and the sense of initiative is an evolutionary process that combines the dynamic exploitation of knowledge transdisciplinary learning.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, competență antreprenorială, spirit de inițiativă, proiect de cercetare,

interdisciplinary, transdisciplinarity, entrepreneurial skills and the sense of initiative, research projects