Quality of life and education in Romania in the context created by COVID-19
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
341 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 11:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.42 (163)
Procese sociale. Dinamică socială (572)
SM ISO690:2012
STOICA, Cristina-Maria, MARINESCU, Gabriela. Quality of life and education in Romania in the context created by COVID-19. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 213-231. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Quality of life and education in Romania in the context created by COVID-19

Calitatea vieții și a educației în România în contextul creat de COVID-19

CZU: 316.42

Pag. 213-231

Stoica Cristina-Maria1, Marinescu Gabriela2
 
1 Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi ,
2 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa“, Iaşi
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

More than 20 months after the official recognition of the pandemic, Romania is facing extreme phenomena: an aging population, mass emigration, economic, social and political crisis, declining quality of education and life. Health, a chapter in which Romanians were not very well until 2020, deteriorated even more; people with chronic diseases no longer received adequate treatment, isolation accentuated lack of exercise and excessive and poor quality nutrition. These, along with the concern about the pandemic, have led to an increase in body weight and obesity, as well as the diseases associated with them: type II diabetes, heart disease, osteoarticular diseases, depression, and burnout. The pandemic has also highlighted the growing relevance of social and economic inequalities in Europe. Democracies have also declined in traditional countries; responses to the health crisis have been disproportionate and have affected more vulnerable and marginalized groups, especially women, people with disabilities, the elderly, and the homeless. The picture is gloomy. The quality of life in Romania deeply deteriorated, to which education contributes significantly. Romania is much worse in terms of education than in many other parameters taken into account to assess quality of life and social welfare, according to the Social Progress Index by Social Progress Imperative / Deloitte, published in November 2021. Among the 163 countries analyzed in the study, according to the analyzed criteria, Romania ranks 45th, being the last among European countries. Romanian education registers, much weaker results, ranking much lower in the ranking of quality of life. Romanian education has a lot to change even where, at least in documents, they seem to be doing well, recently said Andreas Schleicher, Director of Education of the Organization for Economic Cooperation and Development. The paper conveys this warning that ignored in the continuation of each individual, and the authority will have irreparable negative consequences for the Romanian people.

La peste 20 de luni de la declararea oficială a pandemiei Covid-19, România se confruntă cu fenomene extreme ca: îmbătrânirea populației, emigrare masivă, criză economică, socială și politică, scăderea calității educației și vieții. Sănătatea, un capitol la care românii nu stăteau foarte bine nici până în 2020, s-a deteriorat și mai mult; persoanele cu boli cronice nu au mai primit tratamente adecvate, izolarea a accentuat lipsa de mișcare și alimentația excesivă și de calitate redusă. Acestea, alături de îngrijorarea față de pandemie, au condus la creșterea greutății corporale și a obezității, precum și a bolilor asociate cu acestea: diabetul de tip II, boli de inimă, boli osteo-articulare, depresie, bournout. Pandemia a evidențiat și relevanța tot mai mare a inegalităţilor sociale și economice din Europa. Democrațiile au regresat și în țările cu tradiție, răspunsurile la criza de sănătate au fost disproporționate și au afectat grupuri mai vulnerabile și marginalizate, în special femeile, persoanele cu dizabilități, persoanele în vârstă și cei fără adăpost. Tabloul este sumbru. Calitatea vieții în România este profund deteriorată, la aceasta contribuind semnificativ educația. România stă mult mai prost la capitolul educație decât la mulți alți parametri luați în calcul pentru a evalua calitatea vieții și bunăstarea socială, potrivit Indicelui de Progres Social realizat de Social Progress Imperative / Deloitte, publicat în noiembrie 2021. În rândul celor 163 de țări analizate în studiu, după media criteriilor analizate, România se situează pe locul 45, fiind și ultima din rândul țărilor europene. Învățământul românesc înregistrează, rezultate mult mai slabe, clasându-se pe locuri mult mai joase în clasamentul calității vieții (https://www2.deloitte.com/). Educația românească are multe de schimbat chiar și acolo unde, cel puțin în documente, pare să o ducă bine, susținea recent Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (https://www.edupedu.ro/invatamantul-romanesc). Lucrarea transmite un semnal de alarmă, care ignorat de către fiecare individ și de autorități, va avea consecințe negative posibil ireparabile.

Cuvinte-cheie
education, quality of life, regression,

educaţie, Calitatea vieţii, regres