Successful school leadership – practice and insights from a twelve year endeavor at a challenging school in a backward urban area
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
310 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
65.012.4 (7)
Conducere și organizare în industrie, comerț și comunicații (2456)
SM ISO690:2012
MENASHKO, Ylaf. Successful school leadership – practice and insights from a twelve year endeavor at a challenging school in a backward urban area. In: EcoSoEn, 2021, nr. 3-4, pp. 118-129. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Successful school leadership – practice and insights from a twelve year endeavor at a challenging school in a backward urban area

Leadership de succes în școală - practica și experiența de doisprezece ani dintr- o școală complexă din zona urbană slab dezvoltată

CZU: 65.012.4
JEL: I25, M12

Pag. 118-129

Menashko Ylaf
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2022


Rezumat

One of the most complex yet important challenges for any society is the advancement of students belonging to a disadvantaged population, thus enabling them to have social mobility and self-fulfillment. The way to meet this challenge is through schools that provide quality education and are managed by talented principals who can influence and divert their students’ development path towards success and achievements. This article focuses on the school leadership that succeeded in causing a change in a school situated in a disadvantaged area where the population is primarily immigrants from a low socioeconomic status. The article focuses on the analysis of the management practices of the school management. Through countless documents, protocols of meetings, results of surveys and tests, interviews and testimonies, we describe the way in which the management practices caused an overwhelming change of the school. The insights arising from the analysis can help educators, principals, and teachers understand the basic principles that can create an educational change.

Una dintre cele mai complexe, dar importante provocări pentru orice societate este avansarea studenților care aparțin unei populații defavorizate, permițându-le astfel să aibă mobilitate socială și auto-împlinire. Una dintre modalități de a face față acestei provocări este de a frecventa o școală, care oferă educație de calitate și este gestionată de directori talentați, care pot influența și coordona calea de dezvoltare a elevilor lor spre succes și realizări. Acest articol descrie conducerea instituției de învățământ, care a reușit să realizeze o schimbare într-o școală situată într-o zonă defavorizată în care populația este formată mai mult din imigranți, cu un statut socioeconomic inferior. Articolul se concentrează pe analiza practicilor de management ale conducerii școlii. Prin mai multe documente, protocoale de întâlniri, rezultate ale sondajelor și testelor, interviuri și mărturii, se descrie modul în care practicile de management au provocat o schimbare covârșitoare a școlii. Înțelegerile care rezultă din analiză pot ajuta educatorii, directorii și profesorii să înțeleagă principiile de bază care pot crea o schimbare educațională.

Cuvinte-cheie
leadership, School management, quality education,

leadership, management școlar, educaţie de calitate