Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
512 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 21:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7568) |
Educație (14312) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Educația în contextul globalizării . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 105-108. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226362 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226362 | ||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 105-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analiza educației în contextul globalizării solicită reactualizarea conceptului pedagogic care evidențiază: a) dimensiunile educației: obiectivă, subiectivă, axiologică, expresivă, contextuală; b) caracteristicile generale, interne (caracterul: teleologic, axiologic, prospectiv, dialectic) – externe (caracterul: istoric, sistemic, universal și național, de factor determinat al dezvoltării umane). Globalizarea, în general, constituie un proces de integrare internațională a valorilor superioare produse la nivel sociocultural, economic, politic, managerial, diplomatic, comunitar etc., reflectate specific în plan pedagogic. Determinantă devine globalizarea culturală construită istoric pe două „axe centrale”, care conturează modernitatea recentă (postmodernitatea) și progresul social tehnologic ce susține „o viziune totalizatoare a realității sociale” proprie unei societăți informaționale, bazată pe cunoaștere. Înțelegerea globalizării culturale constituie un reper în proiectarea curriculumului școlar și universitar, în perspectivă interdisciplinară și transdisciplinară. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, globalizare, globalizare culturală, conflict cultural, civilizație universală, paradigma curriculumului, education, globalization, cultural globalization, cultural conflict, universal civilization, curriculum paradigm |
||||||
|