Estimarea stării de sănătate a elevilor din instituţiile de învaţămînt preuniversitar spiru haret (LSH) şi tudor vladimirescu (LTV)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
704 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 18:39
SM ISO690:2012
VÎLCIU, Tatiana, TÎRSINA, Alla. Estimarea stării de sănătate a elevilor din instituţiile de învaţămînt preuniversitar spiru haret (LSH) şi tudor vladimirescu (LTV) . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2011, nr. 2(12), pp. 133-138. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(12) / 2011 / ISSN 1857-1719

Estimarea stării de sănătate a elevilor din instituţiile de învaţămînt preuniversitar spiru haret (LSH) şi tudor vladimirescu (LTV)

Pag. 133-138

Vîlciu Tatiana, Tîrsina Alla
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2013


Rezumat

Complex evaluation of health status of adolescents in undergraduate institutions Tudor Vladimirescu and Spiru Haret during the years 2005-2010, shows a considerable decrease in the level of the morbidity of pupils compared with the index average Chisinau municipality. The diseases of the respiratory, nervous, genitourinary, as well as the digestive systems and eye diseases predominate in the structure of morbidity. As a result of the evaluation of the sanitary-hygienic undergraduate institutions and that of the training process it was found that the risk factors that have contributed directly to increased morbidity due to the mentioned diseases are: excessive curricula, lack of appropriate equipment, the low level of physical factors and artificial lighting in study rooms.

E valuarea complexă a stării de sănătate a adolescenţilor din instituţiile preuniversitare Spiru Haret şi Tudor Vladimirescu pe perioada anilor 2005-2010, denotă o reducere considerabilă a nivelului morbidităţii elevilor comparativ cu indicii medii pe mun. Chişinău. În structura morbidităţii predomină maladiile sistemului respirator, nervos, genito-urinar , maladiile ochiului şi anexei şi sistemul digestiv. Î n rezultatul evaluării sanitaro-igienice a instituţiilor preuniversitare şi procesului de instruire s-a constatat că factorii de risc, ce au contribuit nemijlocit la creşterea morbidităţii prin maladiile menţionate sunt: suprasolicitarea programelor şcolare, lipsa mobilierului necesar, microclimatul şi iluminatul artificial necorespunzător din încăperile de studii.