Social skills among teachers working in primary education: an exploratory study
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
432 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 03:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.612+316.613.5+378 (1)
Psihologie socială (972)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
SM ISO690:2012
TUFEANU, Magda, ROBU, Viorel, PETRESCU, Zamfira-Maria. Abilitățile sociale în rândul cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar: studiu exploratoriu. In: EcoSoEn, 2022, nr. 1-2, pp. 143-154. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2022 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Social skills among teachers working in primary education: an exploratory study

Abilitățile sociale în rândul cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar: studiu exploratoriu

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.16
CZU: 316.612+316.613.5+378

Pag. 143-154

Tufeanu Magda1, Robu Viorel2, Petrescu Zamfira-Maria3
 
1 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi,
2 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău,
3 Grădinița „Agricola”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Researchers who have focused their attention on conceptualizing, evaluating, and studying the psychosocial dimension of the classroom environment have emphasized the importance of this factor in the learning process. The quality of pedagogical action in the classroom is highly dependent on the social skills and interpersonal behavior of the teacher. The present study deals with studentsʼ views on the social skills of teachers working in primary education. Ninety-two third or fourth grade students completed the Romanian version of an abbreviated form of the Questionnaire on Teacher Interaction/QTI [11, 23, 24]. The studentsʼ responses were analyzed descriptively. They illustrate the expectations that young school children have of their teachers.

Cercetătorii care și-au concentrat atenția pe conceptualizarea, evaluarea și studierea dimensiunii psihosociale a mediului dintr-o clasă de elevi au evidențiat importanța acestui factor în procesul învățării. Calitatea acțiunii pedagogice desfășurate în clasa de elevi depinde în mare măsură de abilitățile sociale și comportamentul interpersonal al profesorului. Prezentul studiu abordează opiniile pe care elevii le au cu privire la abilitățile sociale ale cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar. Nouăzeci și doi de elevi de clasele a III-a sau a IV-a au completat versiunea în limba română pentru o formă prescurtată a instrumentului Questionnaire on Teacher Interaction/QTI [11, 23, 24]. Răspunsurile elevilor au fost analizate descriptiv. Ele ilustrează așteptările pe care copiii de vârstă școlară mică le au de la învățătorii lor.

Cuvinte-cheie
social skills, teachers, primary education, students’ views, exploratory study,

abilități sociale, cadre didactice, învăţământ primar, opiniile elevilor, studiu exploratoriu