Retail sector in the Republic of Moldova as a study framework
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
426 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 14:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.13.012+339.138+339.37 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Comerț interior. Comerț indigen (51)
SM ISO690:2012
ROBU, Elena. Sectorul comerțului cu amănuntul în Republica Moldova – cadru de studiu. In: EcoSoEn, 2022, nr. 1-2, pp. 24-32. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2022 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Retail sector in the Republic of Moldova as a study framework

Sectorul comerțului cu amănuntul în Republica Moldova – cadru de studiu

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.03
CZU: 339.13.012+339.138+339.37
JEL: L81, M31

Pag. 24-32

Robu Elena
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Retail marketing is the process by which retailers promote awareness and interest of their goods and services in an effort to generate sales from their consumers. Retail marketing is application of marketing functions in distribution of goods to the customers. Organized retail is not just selling of goods, it embraces activities of marketing like grading packing, promotion and advertisements and show casing variety of goods, at reasonable price with offers like discount, credit. Retail Marketing provides convenience, comfort in shopping in place or medium that is convenient to the consumer. Retail and marketing are two different concepts, whereas retail is selling in small desired quantity to the people, marketing includes set of functions like transportation banking, insurance, warehousing and promotion. The main purpose is to deliver the goods to the people that can result in customer satisfaction.

Comerțul cu amănuntul este vânzarea de bunuri și servicii de la întreprinderi către un utilizator final (numit client). Marketingul cu amănuntul este procesul prin care comercianții cu amănuntul promovează conștientizarea și interesul pentru bunurile și serviciile lor într-un efort de a genera vânzări de la consumatorii lor. Marketingul cu amănuntul este aplicarea funcțiilor de marketing în distribuția de bunuri către clienți. Comerțul cu amănuntul organizat nu înseamnă doar vânzarea de bunuri, ci cuprinde activități de marketing cum ar fi clasificarea ambalajului, promovarea, reclamele și prezentarea unei varietăți de bunuri, la preț rezonabil, cu oferte precum reduceri, credit. Marketingul cu amănuntul oferă comoditate, confort la cumpărături în locul sau mediul care este convenabil pentru consumator. Comerțul cu amănuntul și marketingul sunt două concepte diferite, în timp ce comerțul cu amănuntul vinde în cantități mici dorite oamenilor, marketingul include un set de funcții precum transportul bancar, asigurări, depozitare și promovare. Scopul principal este de a livra marfa oamenilor care poate avea ca rezultat satisfacția clientului.

Cuvinte-cheie
retail, retail marketing, retail marketing mix, consumer, retail sales,

vânzare cu amănuntul, marketing cu amănuntul, mix de marketing cu amănuntul, consumatori, vânzări cu amănuntul