Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
313 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 08:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
330.342.146-053.6 (1) |
Dinamica economică. Circuit economic (434) |
SM ISO690:2012 VEȚAN, Mihaela Lavinia. Rolul economiei sociale și solidare în dezvoltarea civică și profesională a tinerilor. In: Revista Economia Socială , 2021, nr. 3(3), pp. 57-66. ISSN 2587-4179. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Economia Socială | |||||
Numărul 3(3) / 2021 / ISSN 2587-4179 | |||||
|
|||||
CZU: 330.342.146-053.6 | |||||
Pag. 57-66 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Începând cu anul 2016, asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare (www.cries.ro) participă la un program european ce promovează introducerea economiei sociale și solidare în învățământul profesional și tehnic. Demersul este dezvoltat în parteneriat cu mai multe organizații și rețele de economie socială și solidară, cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene, prin programul Erasmus+. Dintre rezultatele obținute, amintim: • Realizarea unei cartografieri privind programele de formare în domeniul economiei sociale și solidare și identificarea principalelor constrângeri legate de introducerea unor programe de formare în domeniul ESS în Bulgaria, Grecia, Italia, Portugalia și România; • Identificarea unui profil al formatorului în domeniul economiei sociale și solidare; • Dezvoltarea unor module de formare în domeniul economiei sociale și solidare și pilotarea acestora prin implicarea unor profesori din învățământul profesional și tehnic, al elevilor și experților din domeniul economiei sociale și solidare; • Dezvoltarea și pilotarea unei metodologii participative de promovare a economiei sociale și solidare în școli; • Dezvoltarea unei rețele internaționale de învățare în domeniul economiei sociale și solidare. Militând pentru inovare în învățământul profesional și tehnic, dorim să contribuim la dezvoltarea civică și profesională a tinerilor, prin integrarea unor modele socio-economice alternative în setul de atitudini și idei cu care să iasă din școală. La baza demersului nostru se găsesc două premise importante, respectiv: Economia Socială și Solidară (ESS): o alternativă socio-economică: ESS se prezintă din ce în ce mai mult ca un model socio-economic vibrant și promițător în Uniunea Europeană și în diferite alte părți din lume. ESS este un demers transformativ, critic și pluralist, care include toate tipurile de activități socio-economice, promovând democrația în relațiile de muncă și la nivelul comunității, diversitatea culturală și justiția socială. Bazat pe conștientizarea ecologică referitoare la limitele Planetei, acest model stimulează cooperarea locală și descentralizată pentru a îmbunătăți condițiile de viață ale oamenilor. Învățământul Profesional și Tehnic: un instrument pentru schimbarea socială: o schimbare de paradigmă implică și o schimbare a conștiinței. Formarea inițială și continuă joacă un rol important în acest proces. Ca un instrument pentru schimbarea socială, formarea are un potențial important de a transforma adulții și tinerii în cetățeni și profesioniști capabili să facă față schimbărilor emergente din societate. În acest scop, conținutul și metodologiile de formare trebuie să fie inovatoare. În România, programul a fost pilotat de către CRIES în Timișoara, prin construirea unor parteneriate de lungă durată cu școli și organizații din domeniul economiei sociale și solidare |
|||||
Cuvinte-cheie educație pentru schimbare socială, economie socială și solidară, CRIES, învățământ profesional și tehnic, pedagogie pentru promovarea economiei sociale, education for social change, social and solidarity economy, CRIES, vocational and technical education, pedagogy for the promotion of the social economy |
|||||
|