Implicațiile psihologului în diminuarea emoțiilor negative la adolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
674 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 05:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:159.942:159.9.07 (1)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia. Implicațiile psihologului în diminuarea emoțiilor negative la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 120-123. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619345
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implicațiile psihologului în diminuarea emoțiilor negative la adolescenți

The implications of the psychologist in decreasing negative emotions in adolescents

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619345
CZU: 159.922.8:159.942:159.9.07

Pag. 120-123

Racu Iulia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

În articol sunt prezentate rezultatele investigațiilor experimentale privind emoțiile negative la adolescenți. Adolescenții experimentează multiple emoții negative. Cele mai intense sunt anxietatea (în special anxietatea – trăsătură) și agresivitatea (resentiment, suspiciune și ostilitate verbală). Emoțiile negative interferează cu starea de bine și sănătatea mintală a adolescenților. Astfel, este important ca psihologul să intervină și să diminueze emoțiile negative la adolescenți. Articolul descrie obiective, principii și tehnici (tehnici de conştientizare și de restructurare cognitivă și exerciții de conștientizare corporală) ce pot fi implementate de psiholog în vederea gestionării și controlului emoțiilor negative.

This article presents the results of experimental research of negative emotions in adolescents. Adolescents demonstrate a large number of negative emotions. Adolescents have a high level of anxiety (anxiety – trait) and aggressiveness (resentment, suspicion and verbal hostility). The manifestation of negative emotions affects the adolescents’ well-being and mental health, thus is important for the psychologist to organize work with the purpose of reducing negative emotions in adolescents. The article describes goals, principles and the most important techniques (awareness and cognitive restructuring techniques and body awareness activities) that psychologist can use in order to diminish negative emotions in adolescents.

Cuvinte-cheie
vârsta adolescentă, emoţii negative, tehnici de conștientizare și restructurare cognitivă, exerciții de conștientizare corporală,

adolescents, negative emotions, awareness and cognitive restructuring techniques, body awareness activities