Managementul competenței de a învăța să înveți la etapa universitară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
403 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 17:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:37.015.3:378.126 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
SM ISO690:2012
RAILEAN, Elena. Managementul competenței de a învăța să înveți la etapa universitară . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 63-67. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6618849
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Managementul competenței de a învăța să înveți la etapa universitară

Management of learning to learn competence in university education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6618849
CZU: 378.147:37.015.3:378.126

Pag. 63-67

Railean Elena12
 
1 Universitatea Americană din Moldova,
2 Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

Competența personală, socială și de a învăța să înveți constituie un deziderat setat în politicile educaționale europene. Scopul acestui articol este de a elucida specificul managementului competenței la etapa universitară. În lucrare este evidențiat rolul metacogniției, al tandemului strategie-tactică și al evaluării formative în proiectarea, realizarea și evaluarea competenței.

Personal, social and learning to learn competence is an objective setting in European educational policies. The purpose of this article is to elucidate the specifics of competence management at the university stage. The paper highlights the role of metacognition, the strategy-tactical tandem and formative evaluation in the design, implementation and evaluation of competence.

Cuvinte-cheie
învăţământ superior, provocări societale, competență personală, socială și de a învăța să înveți, metacogniţie, strategie, tactică, strategii de învățare cu succes,

higher education, societal challenges, personal, social and learning to learn competence, metacognition, strategy, tactics, successful learning strategies