Retrospectiva teoretico-metodologică a învățării prin descoperire în vederea familiarizării preșcolarilor cu natura
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
378 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-30 16:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.033 (21)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Eugenia Nadia, GÎNJU, Stela. Retrospectiva teoretico-metodologică a învățării prin descoperire în vederea familiarizării preșcolarilor cu natura. In: Revistă de știinţe socioumane , 2022, nr. 1(50), pp. 21-36. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(50) / 2022 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Retrospectiva teoretico-metodologică a învățării prin descoperire în vederea familiarizării preșcolarilor cu natura

Theoretical-methodological retrospective of learning through discovery in order to familiarize preschoolers with nature

CZU: 373.2.033

Pag. 21-36

Ungureanu Eugenia Nadia12, Gînju Stela1
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Grădinița cu Program Prelungit, Săveni, jud. Botoșani
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

Din punct de vedere teoretic, învăţarea prin descoperire constituie un generator al motivaţiei şi încrederii în sine. Accentul pus pe descoperire, în cadrul învăţării, are drept efect călăuzirea copilului pe o cale constructivă. Condiţia necesară este ca situaţia de învăţare să fie bine structurată şi adaptată atât la particularităţile de vârstă ale celui care învață, cât şi la conţinutul disciplinei ştiinţifice. Rezolvarea problemelor concrete din viaţa cotidiană, indiferent de gradul lor de complexitate, implică apelul la cunoştinţe, abilități și atitudini, legate de capacităţile de înţelegere şi utilizare a noţiunilor şi conceptelor specifice, precum şi la cele legate de capacităţile de investigare a realităţii fizice. Pedagogia interactivă are la bază acţiunile centrate pe activitatea individuală a preșcolarului, prin care acesta îşi formează deprinderi de bază şi îşi dezvoltă abilități. Cu cât sunt antrenate mai multe simțuri implicate în activitatea didactică, cu atât mai mult copilul preșcolar va înțelege și își va aminti ceea ce învață. Învățarea capătă sens atunci când preșcolarul explorează și găsește explicații la întrebările ce-i suscită interesul și curiozitatea.

From a theoretical point of view, learning through discovery is a generator of motivation and self-confidence. The emphasis on learning has the effect of guiding the child on a constructive path. The necessary condition is that the learning situation is well structured and adapted to the age peculiarities of the learner, as well as to the content of the scientific discipline. Solving concrete problems in everyday life, regardless of the degree of complexity, involves the appeal to knowledge, skills and attitudes related to the capacities of understanding and using specific notions and concepts, as well as those related to the capacities of investigation of physical reality. Interactive pedagogy is based on the actions centered on the individual activity of the preschooler through which they form basic skills and develop skills. The more senses involved in teaching are trained, the more the more the preschooler will understand and remember what he learns. Learning gains meaning when the preschooler explores and finds explanations to the questions that arouse his interest and curiosity. Keywords: learning, learning through discovery, interactist and constructivist approach to knowledge, training, expression, learning by doing, Empiriocentric model.

Cuvinte-cheie
învăţare, învăţare prin descoperire, abordarea interacţionistă şi constructivistă a cunoștințelor, instruire, experimentare, învățarea prin a face, Modelul empiriocentric,

learning, Learning through discovery, interactist and constructivist approach to knowledge, training, expression, learning by doing, Empiriocentric model