Attitude toward school among young school-age children (a comparative study)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
503 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 14:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.04 (15)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998)
SM ISO690:2012
ROBU, Viorel, PETRESCU, Zamfira-Maria, CARANFIL, Narcisa Gianina. Attitude toward school among young school-age children (a comparative study). In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 1(40), pp. 31-42. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p31-42
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(40) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Attitude toward school among young school-age children (a comparative study)

Atitudinea față de școală a copiilor de vârstă școlară (studiu comparativ)

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p31-42
CZU: 373.04

Pag. 31-42

Robu Viorel1, Petrescu Zamfira-Maria2, Caranfil Narcisa Gianina34
 
1 "Vasile Alecsandri" University of Bacau,
2 “Agricola” Kindergarten, Bacău,
3 ”Petre Andrei” University,
4 Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

This study addresses the attitude toward school among young school-age children. This variable is very important for the analysis of the factors responsible for the diff erences between young school-age children in terms of the quality of their adaptation to school tasks and the acquisition they make through the teaching process carried out in classroom. This study is based on a quantitative design. Participants (N = 157 students in grades 3 and 4) completed a standardized questionnaire that captured various indicators of attitude toward school. Descriptive data showed positive student attitude when the following areas were analyzed: relationship with teachers, classroom instruction, thorough preparation for school, homework, academic performance, and satisfaction with school. The hierarchy of daily activities by frequency placed preparing for class for school, reading, and solving homework in the top positions. The comparative data partially confi rmed three of the working hypotheses. The results of the study are analyzed in terms of their relevance to psycho-educational approaches aimed at increasing motivation for school among young school-age children.

Acest studiu abordează problematica atitudinii față de școală în rândul copiilor de vârstă școlară mică. Această variabilă este foarte importantă pentru analiza factorilor care explică diferențele dintre copiii de vârstă școlară mică în ceea ce privește calitatea adaptării la sarcinile școlarității și achizițiile pe care le dobândesc prin procesul instructiv desfășurat în clasă. Prezentul studiu s-a bazat pe un design cantita tiv. Participanții (N = 157 elevi în clasele a 3-a și a 4-a) au completat un chestionar standardizat prin care au fost urmăriți mai mulți indicatori ai atitudinii față de școală. Datele descriptive au evidențiat o atitudine pozitivă a elevilor, atunci când domeniile analizate au fost: relația cu învățătorii, lecțiile pe care aceștia le susțineau în clasă, pregătirea temeinică pentru școală, rezolvarea temelor, performanța școlară și satisfacția față de școală. Ierarhizarea activităților zilnice în funcție de frecvența realizării acestora a plasat pregătirea lecțiilor pentru școală, lectura și rezolvarea temelor pentru acasă pe primele locuri. Datele comparative au confi rmat parțial trei dintre ipotezele de lucru. Constatările studiului sunt analizate prin raportarea la relevanța pe care o au pentru demersurile psiho-educative orientate spre creșterea motivației pentru școală în rândul copiilor de vârstă școlară mică.

Cuvinte-cheie
young school-age children, attitude toward school, sociodemographic characteristics, comparative study,

copii de vârstă şcolară mică, atitudine faţă de şcoală, caracteristici socio-demografi ce, studiu comparativ